ال جی از باریکترین صفحه نمایش 1080p دنیا با ضخامت 2.2 میلی‌متر برای تلفن‌های هوشمند پرده برداشت

پنج‌شنبه ۲۰ تیر ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۳
مطالعه 2 دقیقه
بخش نمایشگر کمپانی ال جی روز سه شنبه از صفحه نمایش 5.2 اینچ فوق العاده باریک با رزولوشن 1920 در 1080 پیکسل پرده برداشت. این صفحه نمایش که قرار است در تلفن‌های هوشمند آینده مورد استفاده قرار گیرید، تنها 2.2 میلی متر ضخامت دارد و حاشیه دور آن نیز تنها 2.3 میلی متر است. با تولید انبوه صفحه نمایش جدید ال‌جی، ضخامت تلفن‌های فول‌اچ‌دی کاهش یافته و به لطف حاشیه باریک دور آن، ابعاد آنها نیز کوچکتر خواهد شد.
تبلیغات

صفحه نمایش جدید ال‌جی نه تنها باریک‌ترین در دنیا است بلکه کوچک‌ترین حاشیه دور را نیز دارا است. با بکار گیری این صفحه نمایش، تلفن‌های هوشمند بایک‌تر و سبک‌تر شده و زاویه دید آنها نیز بهبود خواهد یافت.

ال‌جی از فناوری خاصی به نام Advance One-Glass Solution یا OGS در این صفحه نمایش استفاده نموده که در آن دو لایه مدار چاپی در بین پنل صفحه نمایش و صفحه لمسی قرار می‌گیرد تا 30 درصد از ضخامت نمایشگر کاسته شود.

پنل جدید ال جی دارای ساب-پیکسل‌های RGB است و جزو خانواده LCDها به شمار می‌رود. حداکثر شدت روشنایی این صفحه نمایش 535 نیت گزارش شده که خود رکورد جدیدی را به نام ال جی ثبت می‌کند و این پنل را به درخشان‌ترین صفحه نمایش LCD با رزولوشن فو‌ل‌اچ‌دی بدل می‌کند.

ال جی مدعی است که صفحه نمایش جدید این شرکت از نظر کنتراست تصویر نیز بی‌نظیر است و بهترین بازده را در نور شدید و محیط‌های خارجی ارائه می‌کند.

ال جی در بیانیه خود اذعان داشته:

امروز ما باریک‌ترین صفحه نمایش Full HD دنیا را معرفی می‌کنیم که به زودی در تلفن‌های هوشمند رده بالای بازار بکار گرفته خواهد شد. این صفحه نمایش به لطف فناوری IPS و صفحه لمسی خاص ما، خلق شده است. بخش دیسپلی ال‌جی به توسعه محصولات برای ارج نهادن به ارزش مشتری ادامه می‌دهد و درهای جدیدی را به دنیای موبایل و تبلت باز خواهد کرد.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات