اپلیکیشن نقشه گوگل برای ابزارهای اندرویدی بروز شد: طراحی جدید، بهبود در مسیریابی و رابط کاربری سفارشی در تبلت‌ها

چهارشنبه ۱۹ تیر ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۱
مطالعه 2 دقیقه
امروز گوگل نرم افزار نقشه خود برای ابزارهای اندرویدی را بروز کرد و نسخه جدید آن را در فروشگاه گوگل پلی قرار داد. اپلیکیشن جدید نقشه به خوبی با صفحه نمایش بزرگ تبلت‌ها سازگار شده است. در نسخه جدید نقشه، رابط کاربری ساده‌تر، فونت‌ها واضح‌تر و دکمه‌ها و منوهای اضافی حذف شده‌اند.
تبلیغات

در نرم افزار جدید نقشه، طراحی جدید گوگل که در آن اطلاعات در قالب کارت نمایش داده می‌شوند، اعمال شده و حالا سرویس نقشه نیز همچون دیگر سرویس‌های این شرکت بیشتر شبیه به سیستم جستجوی یکپارچه Google Now شده است.

سرویس نقشه حالا یک کادر مربوط به جستجو و یک دکمه کوچک منو دارد. وقتی یک مورد خاص را جستجو می‌کنید، اطلاعات در یک پنجره برروی صفحه نمایش داده شده و سپس می‌توانید با لمس صفحه و حرکت آن از چپ به راست و یا برعکس بین کارت‌های حاوی نتایج جستجو حرکت کنید.

نسخه تحت تبلت نسبت به تلفن کمی متفاوت است تا از صفحه بزرگ استفاده بهینه شود. اما شکل و شمایل کلی نسخه تبلت نیز همچون نسخه تلفن، ساده‌تر و تمیزتر شده است. به عنوان مثال در نسخه تبلت، کارت‌ها درکنار هم نمایش داده می‌شوند تا از فضای بیشتر استفاده بهینه شود.

Nexus 10 - Explore verge super wide

گوگل رتبه بندی اماکن مختلف را نیز در نسخه جدید نقشه تغییر داده و رنج 30 نمره‌ای را به 5 امتیاز تغییر داده و کاربر می‌تواند بین 1 تا 5 یک امتیاز را برای مکان مورد نظر انتخاب کند. در این نسخه خبری از سرویس Waze که گوگل ماه پیش آن را تصاحب کرد، نیست.

در نسخه جدید راهنمای میسر یابی بهبود یافته و بهترین مسیر تا مقصد مورد نظر کاربر، پیشنهاد می‌شود. اطلاعات مربوط به ترافیک تقاطع‌ها نیز نمایش داده می‌شود تا مسیری که زودتر به مقصد می‌رسد، پیدا شود.

متاسفانه در نسخه جدید نقشه گوگل، منوی مربوط به قابلیت ذخیره آفلاین نقشه و دسترسی به آن در زمانی که به اینترنت متصل نیستید، حذف شده است. البته یک راه برای دسترسی به آن وجود دارد و آن هم وارد کردن عبارت OK maps در قسمت جستجوی نقشه است. به این ترتیب نمایی که در حال مشاهده آن هستیم بافر می‌شود تا زمانی که به اینترنت دسترسی نداریم برایتان نمایش داده شود. اما بسیاری از کاربران بدون شک از این روش خاص مطلع نخواهند شد.

انتظار می‌رود به زودی نسخه تحت iOS اپلیکیشن نقشه نیز برای آیفون و آیپد ارائه شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات