آیفون 5s ممکن است با قابلیت ضبط حرکت آهسته ویدیو، همراه باشد

چهارشنبه ۱۹ تیر ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۴
مطالعه 2 دقیقه
از آنجایی که نسخه آزمایشی iOS 7 در اختیار توسعه دهندگان نرم افزاری قرار گرفته، آنها به جستجو در قابلیت‌های نسخه جدید سیستم‌عامل موبایل اپل پرداخته و هر روز اطلاعات تازه‌ای در باره آن بدست می‌آورند. در همین راستا 9to5Mac قابلیتی به نام Mogul را در رابط کاربری نرم افزار دوربین iOS 7 مشاهده کرده که به صورت پیش‌فرض مخفی شده و زمانی که آن را فعال می‌کنید امکان فیلم‌برداری با نرخ 120 فریم در ثانیه، میسر می‌شود.
تبلیغات

9to5Mac قابلیت جدید به نام Mogul را در iOS 7 کشف کرده که بصورت پیش فرض فعال نیست، اما کدهای مربوط به آن در این سیستم عامل وجود دارند و شاید در نسخه آزمایشی بعدی رسما اضافه شود. این قابلیت به آیفون، امکان ضبط ویدیو با حرکت آهسته و تعداد فریم بالا را می‌دهد. در این حالت آیفون قادر خواهد بود تا با نرخ 120 فریم در ثانیه ویدیو را ضبط کند.

بسیاری از دوربین‌های ورزشی همچون محصولات ساخت GoPro قادر به ضبط ویدیو با نرخ بالا و تهیه تصاویر حرکت آهسته هستند. دوربین گلکسی اس 4 سامسونگ نیز قادر به ضبط ویدیو حرکت آهسته است، اما در این حالت رزولوشن فیلم برداری کاهش می‌یابد تا ذخیره فریم‌های بیشتر میسر شود.

حال ممکن است این قابلیت به آیفون‌ها نیز اضافه شود و شاید هم اپل این قابلیت را تنها برای آیفون بعدی خود ارائه کند.

9to5Mac تلاش نموده تا این قابلیت را برروی آیفون 5 فعال نموده و آزمایش کند، اما به دلیل عدم پشتیبانی سخت افزاری دوربین این تلفن، قابلیت ضبط ویدیو با نرخ 120 فریم در آیفون 5 کار نمی‌کند. ممکن است اپل قصد داشته باشد این قابلیت را همچون سیری که تنها برای آیفون 4S و آیفون‌های پس از آن فعال شد، فقط برای آیفون 5s فعال کند.

روز به روز بر محبوبیت تلفن‌های هوشمند و علاقه کاربران نسبت به عکس برداری با این ابزارها، افزوده می‌شود و اپل نیز همواره تلاش نموده تا قابلیت‌های جدیدی همچون عکس برداری پانوراما، تغییر سرعت شاتر دوربین و غیره را به آن اضافه کند و از این رو، هیچ بعید نیست که امکان فیلم برداری با نرخ 120 فریم در ثانیه که در حال حاضر در دنیای اندروید به خوبی یافت می‌شود را به آیفون خود اضافه کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات