گزارش زومیت از مراسم رونمایی مادربردهای Z87 گیگابایت

سه‌شنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۲ - ۰۰:۴۴
مطالعه 5 دقیقه
شرکت آواژنگ -نماینده رسمی محصولات گیگابایت در ایران- روز یکشنبه کنفرانس خبری ویژه‌ای را با حضور اصحاب رسانه برگزار کرد و در آن از نسل جدید مادربردهای گیگابایت که مجهز به تراشه Z87 بوده و از پردازنده‌های Haswell اینتل پشتیبانی می‌کنند، پرده برداشت. از آن جایی که نماینده زومیت نیز در این همایش حضور داشت، در ادامه سعی می‌کنیم تا اطلاعاتی در رابطه با محصولات جدید گیگابایت که از امروز وارد بازار کشور شده‌اند، در اختیارتان قرار دهیم.
تبلیغات

مراسم آواژنگ با توضیحات کوتاهی درباره وضعیت کنونی بازار جهانی PC شروع شد و با اطلاعات مختصری از نسل جدید پردازنده های اینتل با نام تجاری Haswell ادامه پیدا کرد.

Z87، تراشه جدید اینتل است که در بسیاری از مادربردهای جدید بکار گرفته خواهد شد. این پردازنده از نسل چهارم پردازنده‌های اینتل (Haswell) شامل Core i7/i5/i3 و همچنین Pentium و Celeron پشتیبانی می‌کند.

gigabayte 01

سپس نسل جدید فن آوری انحصاری Ultra Durable 5 Plus گیگابایت، و امکانات و قابلیت های آن مورد بررسی کاملی قرار گرفت. در ادامه دو مادربرد حرفه ای G1.Sniper5 و Z87X-OC Force به همراه فن آوری های پیشرفته به کار رفته در تولید آنها معرفی گردید. از جمله مهمترین این امکانات و فن آوری ها می توان به قابلیت صوتی AMP-UP، آمپلی فایرها و خازن های صوتی حرفه ای، شبکه LAN قدرتمند، امکانات متعدد اورکلاکینگ و غیره اشاره کرد.

gigabayte 02

در این بین برخی قابلیت های صوتی و توانمندی مادربرد G1.Sniper5 به صورت زنده به نمایش درآمد و بازی های Metro: Last Night و Bioshock: Infinite با بالاترین کیفیت بر روی آن اجرا شد. کارت گرافیک نصب شده بر روی این سیستم N780OC-3GD گیگابایت بود. در نهایت چند مدل دیگر از سری مادربردهای Z87 گیگابایت معرفی شد که پیشرفته ترین مدل غیر اختصاصی آنها Z87X-UD5H، و همچنین مدل های Z87X-UD4H، Z87X-UD3H و Z87X-D3H بود. تمامی این مادربردها از همین روز در بازارهای داخلی موجود شدند. ویژگی مهم مادربردهای سری Z87 گیگابایت در بازارهای داخلی علاوه بر موجودیت کالا، قیمت مناسب به نسبت امکانات و فن آوری های پیشرفته به کار رفته در ساخت آنها می باشد، که دو مدل Z87X-UD3H و Z87X-D3H به همین دلایل جزو پرفروش ترین محصولات سری 8 مادربردهای گیگابایت خواهند بود. از همین چیپست، مادربرد Z87N-WiFi نیز با فرم و ابعاد Mini-ITX، برای کاربری در رایانه های HTPC معرفی شد. در پایان از میهمانان پذیرایی به عمل آمد.

G1.Sniper5

gigabayte 03

این مادربرد به طور اختصاصی برای گیمرهای حرفه ای طراحی شده و بیشتر امکانات آن نیز در همین رابطه است. از جمله مهمترین آنها می توان به قابلیت صوتی AMP-UP اشاره کرد که مجموعه کاملی از قابلیت های سخت افزاری و نرم افزاری است. این مجموعه شامل یک پردازنده صوتی قدرتمند ساخت شرکت Creative با قابلیت پردازشی پیشرفته، آمپلی فایرهای قابل ارتقاء، خازن های صوتی حرفه ای و آمپلی فایر مخصوص هدفون های گیمینگ می باشد. همچنین شبکه LAN دوگانه Atheros Killer E2200 ساخت Qualcomm، قابلیت نصب چهار کارت گرافیک با اتصال CrossFire و SLI چهار مسیره و درگاه های متعدد SATA 3 و USB 3.0 از دیگر امکانات این مادربرد می باشند.

Z87X-OC Force

gigabayte 04

امکانات انحصاری و پیشرفته این مادربرد امور اورکلاکینگ را بسیار ساده و لذت بخش خواهد کرد. به این ترتیب که با استفاده از کلیدهای دسترسی سریع تعبیه شده روی مادربرد می توان به راحتی میزان فرکانس ها را تغییر داد و امکانات اورکلاکینگ مادربرد را فعال و غیر فعال کرد. از جمله مهمترین این امکانات می توان به OC Ignition، GIGABYTE Memory Safe، OC Trigger Switch و OC Touch اشاره کرد. روکش طلایی سوکت پردازنده و شکاف های DDR و PCIe و کانکتورهای توان نیز به افزایش رسانایی و طول عمر این قطعات کمک بسزایی می کند.

Z87X-UD5H

این مادربرد پیشرفته ترین مدل از محصولات غیر اختصاصی Z87 گیگابایت به شمار می رود. از جمله مهمترین ویژگی های این مادربرد می توان به تامین توان تمام دیجیتالی، خازن های مشکی رنگ با طول عمر 10 هزار ساعت، آمپلی فایر مخصوص هدفون، فن آوری On/Off Charge2 و بایوس دوگانه UEFI اشاره کرد. همچنین پشتیبانی از 10 درگاه USB 3.0 و 10 درگاه SATA3 به صورت ذاتی از دیگر خصوصیات این محصول است.

uefi

گیگابایت در خلال معرفی مادربردهای جدید خود از نسل جدید BIOSها نیز پرده برداشت. بایوس مادربورد ها مدتی است که متحول شده‌اند و دیگر خبری از آن محیط سبز رنگ و یا آبی رنگ نیست و کاربران می‌توانند از موس نیز در این محیط  استفاده نمایند. گیگابایت نیز از UEFI در مادربردهای جدید خود بهره برده است. در UEFI رابط کاربری بایوس بهبود یافته و به طور مثال کاربر به راحتی می‌تواند تغییرات زمان و تاریخ را اعمال نماید، به پروفایل ها مختلف فن دسترسی داشته باشد و آن‌ها را اعمال کند، یا حتی لیست تنظیمات مورد علاقه خود را ایجاد نماید.

مادربردهای جدید گیگابایت از همین امروز در بازار کشور و تحت گارانتی شرکت آواژنگ عرضه می‌شوند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات