اپل علامت تجاری iWatch را در ژاپن ثبت می‌کند

دوشنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۲ - ۱۷:۱۷
مطالعه 2 دقیقه
پس از ماه‌ها شایعات پیرامون نخستین گجت پوشیدنی اپل که یک ساعت هوشمند است، بالاخره اولین نشانه‌ها از حضور رسمی این محصول جدید پدیدار شدند. این کمپانی در صدد ثبت علامت تجاری iWatch در کشور ژاپن است.
تبلیغات

کمپانی اپل طبق عادت همیشگی سعی کرده تا کارهای خود را بدون سروصدا انجام دهد.

اگر به یاد داشته باشید تقریباً یک ماه پیش «تیم کوک، مدیرعامل اپل در کنفرانس D11 اذعان داشت که گجت‌های پوشیدنی بسیار جذاب هستند و فرصت‌های بی‌شماری را رقم می‌زنند». حال گفته می‌شود که این کمپانی قصد دارد تا نام iWatch که به اعتقاد بسیاری ساعت هوشمند این شرکت است را در کشور ژاپن به ثبت برساند.

سیاست اپل این است که چند ماه قبل از عرضه رسمی محصولات خود در کشورهای مختلف جهان، ابتدا نام آن‌ها را به‌طور مستقل در هر کشور ثبت می‌کند. این کار از آن جهت صورت می‌گیرد تا اشخاص حقیقی و حقوقی در آن کشورها نتوانند از نام محصولات این کمپانی در جهت کسب منافع اقتصادی استفاده نمایند.

که اپل پیش از این هم چند نام تجاری را به ثبت رسانده بود، ولی هرگز محصولی با آن نام‌ها به بازار عرضه نکرد. برای مثال در سال 2009 نام تجاری اپلیکیشن iSlate توسط این کمپانی ثبت شد ولی هرگز چنین اپلیکیشنی به این نام توسط اپل عرضه نشد. یا در سال 1988 این شرکت نام تجاری Knowledge Navigator را ثبت کرد ولی هیچ‌گاه از آن در محصولی استفاده ننمود.

به هر حال ثبت نام تجاری iWatch می‌تواند به این معنی باشد که احتمالاً اپل قصد دارد به‌زودی این محصول را معرفی و عرضه کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات