نوکیا سهم زیمنس از مجموعه نوکیا-زیمنس را می‌خرد

دوشنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۲ - ۰۸:۴۹
مطالعه 2 دقیقه
درست زمانی که بحث بر سر خرید کمپانی فنلاندی توسط دیگر شرکت‌ها است، بلومبرگ گزارش کرده که نوکیا به زودی با پرداخت 2.6 میلیارد دلار، سهم زیمنس از تجارت مشترک دو شرکت که با نام شبکه نوکیا-زیمنس شناخته می‌شود را تصاحب خواهد کرد. به این ترتیب نوکیا صاحب کل تجارت مربوط به شبکه و مخابرات Nokia-Siemens خواهد شد.
تبلیغات

دو شرکت نوکیا و زیمنس تجارت مشترکی را با نام Nokia Siemens Network برپا کرده‌اند که بیشتر به ارائه محصولات حرفه‌ای شبکه می‌پردازد و مشتریان آنها اغلب شبکه‌های مخابراتی و تجارت‌های بزرگ مرتبط با تلفن همراه هستند. حال بلومبرگ گزارش کرده که نوکیا قصد دارد با پرداخت 2.6 میلیارد دلار صاحب کل این تجارت شود.

شرکت‌های آلمانی زمینس و فنلاندی نوکیا، مجموعه مشترک خود را در سال 2007 راه‌اندازی نمودند، اما طی سال‌های اخیر با وارد شدن رقبای جدید و قدرتمندی همچون شرکت‌های چینی ZTE یا هواوی، وضعیت اقتصادی این مجموعه مشترک با مشکل روبرو شد. آنها نیز برای افزایش سود و کاهش هزینه‌ها، هسته اصلی شرکت را حفظ نمودند، اما شاخه‌های مختلف آن را به دیگر شرکت‌ها واگذار کردند. حال در این شرایط نوکیا قصد دارد کل سهم زمینس را خریداری کرده و با مدیریت کامل خود این مجموعه را به جلو پیش ببرد.

یکی از واحد‌هایی که پیش‌تر نوکیا-زمینس نسبت به فروش آن اقدام کرده، بخش مربوط به وایمکس بود که با همگانی شدن سرویس‌های پایدار و پرسرعت بی‌سیم مانند 4G LTE دیگر استقبالی از آن نمی‌شود.

همچنین در اوایل سپتامبر، گزارش شده بود که نوکیا-زیمنس سیستم مربوط به پشتیبانی خود را نیز به شرکت‌های دیگر فروخته‌اند. این سیستم به شرکت‌های مخابراتی کمک می‌کند تا بر روی حساب و کتاب خود و سرویس‌های ارائه شده به مشتریان مدیریت بهتری داشته باشند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات