پتنت گوگل، تکنولوژی باز کردن قفل گوشی با استفاده حالات چهره بامزه را به کاربران هدیه می‌دهد

یک‌شنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۹:۳۳
مطالعه 2 دقیقه
گوگل سال گذشته در همین موقع، یک پتنت تحت نام «باز کردن قفل گوشی با استفاده از حالات از پیش تعریف شده صورت» را به نام خود به ثبت رسانده است. استفاده از این تکنولوژی می‌تواند باعث سادگی باز کردن قفل دستگاه مبتنی بر آن شود.
تبلیغات

انگار مبحث تکنولوژی‌های باز کردن قفل گوشی تمامی ندارد. این‌بار گوگل نیز در صدد است تا با یک شیوه جالب و البته ابتکاری کاری کند که کاربران اندروید بتوانند به راحتی با استفاده از شکلک درآوردن و ایجاد یک حالت چهره خاص، گوشی خود را از حالت قفل خارج کند. برای استفاده از این ویژگی، نرم‌افزار از شما می‌خواهد تا یک حالت خاص مانند کج کردن صورت، ادا درآوردن و... را برای خود انتخاب کنید، سپس این حالت، مختص شما ذخیره شده و از آن بعد، هر موقع که دوست داشتید می‌توانید با استفاده از آن، دستگاه اندرویدی خود را باز کنید.

تکنولوژی تشخیص چهره مدت‌هاست که در دنیای فناوری وجود دارد و گوگل آن‌را برای اولین بار در گوشی گلکسی نکسوس اولین بار معرفی کرد. آن موقع نیز کاربر می‌توانست با استفاده از چهره خویش، دستگاه را باز کند. اما گوگل مدتی بعد متوجه شد که عکس کاربر نیز این کار را انجام می‌دهد و نیازی به حضور فیزیکی صاحب گوشی نیست و حضور معنوی او هم گوشی را باز می‌کند! فقط کافی بود تا یک عکس از صاحب گوشی تهیه می‌کردید و جلوی گوشی می‌گرفتید و دستگاه از حالت قفل خارج می‌شد که این موضوع باعث نارضایتی کاربران شده بود. اما گوگل در این نرم‌افزار سعی کرده که الگوریتم‌های تشخیص چهره و حالات آن را بهینه تر کند و در نتیجه می‌تواند حالات بیشتری از صورت کاربر را شناسایی نماید تا به این راحتی‌ها کسی نتواند با نشان دادن یک عکس،دستگاه‌ را باز کند.

این پتنت فعلا مراحل ثبت خود را می‌گذراند و طبق سابقه‌ای که از اداره ثبت اختراعات و پتنت ایالات متحده سراغ داریم، نباید به این زودی‌ها منتظر حضور آن در دستگاه‌های اندرویدی خود باشیم.

راستی فرض کنید در یک مجلس رسمی بخواهید گوشی یا تبلت خود را با استفاده از یک شکلک با مزه و خنده‌آور باز کنید، آن موقع چه اتفاقی خواهد افتاد؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات