12 واقعیت عجیب پیرامون کشورهایی که بیشترین کاربر گوشی‌ هوشمند را دارند

یک‌شنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۷:۴۵
مطالعه 5 دقیقه
از ماه فوریه‌ی سال آینده، چین به عنوان بزرگ‌ترین کشور استفاده کنند از تلفن‌های هوشمند مطرح خواهد شد. آن‌ها این جایگاه را از ایالات متحده گرفته و آن‌ها را در مقام دوم جای خواهند داد. شاید دیگر امریکا نتواند این جایگاه را از چینی‌ها باز پس گیرد چرا که با توجه به جمعیت 1.3 میلیارد نفری در مقابل 313 میلیون نفر، امریکا شانس چندان زیادی در این بین نخواهد داشت.
تبلیغات

Flurry، شرکت تحلیل بازار گوشی‌های هوشمند این خبر را برای نخستین بار اعلام کرد. تحلیلگران این شرکت همچنین اولین بار رشد چشمگیر کشور چین را رصد کرده و اطلاع‌رسانی کرده بودند. برای همین نگاهی داریم بر تعداد استفاده کنندگان از گوشی‌های هوشمند در برخی کشورها و کاربردهای این دستگاه در آنجا.

شماره 12: اسپانیا؛ مردمی که بدون گوشی هوشمند نمی‌توانند غذا بخورند یا حتی زندگی کنند

تعداد گوشی‌های تلفن همراه در حال حاضر: 56 میلیون دستگاه

تعداد گوشی‌های هوشمند تلفن همراه: 18 میلیون دستگاه

موضوع جالب توجه: در تازه‌ترین نظرسنجی که Apigee انجام داده است، اسپانیا یکی از برترین کشورها در وابستگی کاربران به برنامه‌های گوشی‌های هوشمند است؛ به گونه‌ای که بیش از 93 درصد اذعان کرده‌اند بدون گوشی‌های هوشمندشان نمی‌توانند روز را شب کنند، و 11 درصد نیز معتقدند که حتی بدون این وسیله قادر به سفارش شام خود نیستند.

شماره 11: روسیه؛ زندانی‌ها نیز از برنامه‌های مخصوص گوشی‌های هوشمند استفاده می‌کنند

تعداد گوشی‌های تلفن همراه در حال حاضر: 256 میلیون دستگاه

تعداد گوشی‌های هوشمند تلفن همراه: 22 میلیون دستگاه

موضوع جالب توجه: حتی زندانیان در جمهوری فدراتیو روسیه نیز از برنامه‌های مخصوص خود استفاده می‌کنند. به گونه‌ای که آن‌ها می‌توانند با عزیزانشان در خارج از زندان پیامک و حتی تصویر رد و بدل کنند. البته مشکلی در این بین وجود دارد اینکه همه‌ی زندانیان از گوشی‌های هوشمند استفاده نمی‌کنند. ماه گذشته مقامات اذعان کردند یک گربه را دستگیر کرده‌اند که قصد قاچاق تلفن هوشمند را به داخل زندان داشته!

شماره 10: کانادا؛ کسب اعتبار برای ساخت برنامه‌های کانادایی عالی

تعداد گوشی‌های تلفن همراه در حال حاضر: 27 میلیون دستگاه

تعداد گوشی‌های هوشمند تلفن همراه: 23 میلیون دستگاه

موضوع جالب توجه: توسعه دهندگان زیادی در کانادا زندگی می‌کنند، به همین خاطر برنامه‌های کانادایی زیادی تولید شده است. تا آنجا که اپل بخشی را به «برنامه‌های عالی کانادایی» اختصاص داده است.

شماره 9: فرانسه؛ گوشی‌های هوشمند مستلزم پرداخت مالیات ویژه برای حوزه‌ی فرهنگ است

تعداد گوشی‌های تلفن همراه در حال حاضر: 72 میلیون دستگاه

تعداد گوشی‌های هوشمند تلفن همراه: 26 میلیون دستگاه

موضوع جالب توجه: دولت فرانسه به طور سنتی از گوشی‌های هوشمند یک درصد «مالیات فرهنگ» می‌گیرد. آن‌ها رویه‌ی مشابهی نیز برای خریداری تلویزیون و رادیو دارند. این مالیات‌ها برای تولید محتوای دیجیتالی فرانسوی نظیر انواع کتاب‌های الکترونیکی، موسیقی و فیلم هزینه می‌شود.

شماره 8: آلمان؛ گوشی‌های هوشمندی که طعم ماءالشعیر می‌دهد

تعداد گوشی‌های تلفن همراه در حال حاضر: 107 میلیون دستگاه

تعداد گوشی‌های هوشمند تلفن همراه: 27 میلیون دستگاه

موضوع جالب توجه: شهروندان آلمان پس از کشور چک، دومین مصرف کننده‌ی ماءالشعیر در جهان هستند؛ به همین روی دارندگان گوشی‌های هوشمند دائماً از این گجت‌ها برای یافتن کافه و میخانه‌های عمومی بهره می‌برند. جالب اینکه بنا به آمارهای گوگل، میزان محبوبیت جستجوی فروشگاه‌های نوشیدنی با 39 درصد حتی از بهره خدمات بانکداری الکترونیک بر بستر موبایل (با 30 درصد) نیز ارجحیت دارد.

شماره 7: کره جنوبی؛ فروشگاه‌هایی هوشمند برای دارندگان تلفن‌های هوشمند

تعداد گوشی‌های تلفن همراه در حال حاضر: 56 میلیون دستگاه

تعداد گوشی‌های هوشمند تلفن همراه: 32 میلیون دستگاه

موضوع جالب توجه: کره‌ی جنوبی نخستین کشوری است که مفهومی تازه با نام «فروشگاه‌های خرده فروشی مجازی» را برای کاربران گوشی‌های هوشمند ابداع کرده است. در قفسه‌ی این فروشگاه‌ها تنها تصویری از کالا وجود دارد و خریدار با اسکن کردن بارکد موارد درخواستی، می‌تواند آن‌ها را چند ساعت بعد دریافت کند.

شماره 6: انگلستان؛ آن‌ها هرگز گوشی‌های هوشمند خود را زمین نمی‌گذارند

تعداد گوشی‌های تلفن همراه در حال حاضر: 76 میلیون دستگاه

تعداد گوشی‌های هوشمند تلفن همراه: 43 میلیون دستگاه

موضوع جالب توجه: 22 درصد از بزرگ‌سالان انگلیسی می‌پذیرند که بیش از اندازه به گوشی‌های هوشمند خود وابسته (معتاد) شده‌اند. این در حالی است که 22 درصد دیگر اذعان می‌کنند حتی در حین دوش گرفتن گوشی تلفن خود را پاسخ می‌دهند.

شماره 5: هندوستان؛ عاشقان وب جهان گستر و چت آن‌لاین

تعداد گوشی‌های تلفن همراه در حال حاضر: 700 میلیون دستگاه

تعداد گوشی‌های هوشمند تلفن همراه: 44 میلیون دستگاه

موضوع جالب توجه: در هندوستان مردان بیشتر به خاطر استفاده از وب جهان گستر و برنامه‌های کاربردی از گوشی‌ تلفن همراه خود استفاده می‌کنند، در حالی که زنان از این وسیله برای برقراری ارتباط در شبکه‌های اجتماعی و چت آن‌لاین بهره می‌برند.

شماره 4: برزیل؛ عاشقان برنامه‌های شبکه‌های اجتماعی

تعداد گوشی‌های تلفن همراه در حال حاضر: 259 میلیون دستگاه

تعداد گوشی‌های هوشمند تلفن همراه: 55 میلیون دستگاه

موضوع جالب توجه: کاربران گوشی‌های هوشمند در برزیل عاشق شبکه‌های اجتماعی هستند و 18 درصد از برنامه‌های دانلود شده در این کشور مربوط به شبکه‌های اجتماعی است، در حالی که تنها یک کشور از آن‌ها در این زمینه برتر است؛ ایالات متحده با 20 درصد علاقه‌ی کاربران به شبکه‌های اجتماعی.

شماره 3: ژاپن؛ آن‌ها عاشق برنامه‌های کاربردی هستند و علاقه‌ای به شبکه‌های اجتماعی ندارند

تعداد گوشی‌های تلفن همراه در حال حاضر: 128 میلیون دستگاه

تعداد گوشی‌های هوشمند تلفن همراه: 78 میلیون دستگاه

موضوع جالب توجه: تقریباً 41 درصد از کاربران ژاپنی علاقه‌ی وافری به برنامه‌های کاربردی دارند و در عین حال از شبکه‌های اجتماعی خوششان نمی‌آید. در حدود یک سوم از آن‌ها هرگز از گوشی هوشمند خود به شبکه‌های اجتماعی متصل نمی‌شوند. جالب‌تر اینکه محققان ژاپنی گوشی‌های تازه‌ای را توسعه داده‌اند که دارای بدنه‌ی مخصوصی است و همانند پوست انسان دارای گیرنده‌های حسی است.

شماره 2: ایالات متحده؛ تقریباً هر کسی یک گوشی هوشمند دارد

تعداد گوشی‌های تلفن همراه در حال حاضر: 333 میلیون دستگاه

تعداد گوشی‌های هوشمند تلفن همراه: 230 میلیون دستگاه

موضوع جالب توجه: اغلب قریب به اتفاق افراد 18 تا 54 ساله امریکایی یک گوشی هوشمند دارند. این در حالی است که 40 درصد از افراد بالای 65 سال نیز بیش از 100 هزار دلار درآمد سالانه داشته و وضع اقتصادی بسیار خوبی دارند، آن‌ها نیز گوشی‌های هوشمندی برای خود تهیه می‌کنند.

شماره 1: چین؛ عاشقان چشم بادامی فناوری‌های نو

تعداد گوشی‌های تلفن همراه در حال حاضر: 1.2 میلیارد دستگاه

تعداد گوشی‌های هوشمند تلفن همراه: 246 میلیون دستگاه

موضوع جالب توجه: بیش از نیمی از کاربران تلفن‌های همراه هوشمند در چین (52 درصد) این گجت‌های پیشرفته خود را دوست دارند چرا که می‌توانند به طور مخفیانه و «بدون دیده شدن» از آن استفاده کنند. کاربران گوشی‌های هوشمند چینی همچنین عاشق برنامه‌های کاربردی هستند و 27 درصد از آن‌ها بیش از 21 برنامه در گوشی خود دارند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات