مردی که به جای آیپد، سیب‌زمینی خرید!!

شنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۱:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
هیچ ارزانی بی‌دلیل نیست. حتماً این جمله را شنیده‌اید. گویا فردی در یک مکان عمومی و شلوغ در منچستر انگلستان، با شنیدن قیمت وسوسه‌انگیز ۲۵۰ پوند (در حدود ۳۹۰ دلار) برای یک آیپد تصمیم به خرید این گجت گرفته ولی در پایان به جای آیپد، مواد اولیه فرچیپس تحویل گرفته است!! در ادامه با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

اگر در خیابان شخصی به شما پیشنهاد فروش یک ساعت رولکس با قیمت فوق‌العاده داد، بهتر است اصلاً به این معامله فکر نکنید. چون احتمالاً این ساعت رولکس محصولی بی‌مصرف است. به همین صورت اگر یک آیپد با قیمت خوب به شما پیشنهاد شد، بهتر است از خرید آن خودداری کنید.

Manchester Evening News گزارش داده که با سوءاستفاده از آیپد، یک کلاهبرداری در مرکز شهر منچستر در انگلستان انجام شده است.

اواخر هفته پیش، شخصی در ایستگاه راه‌آهن پیکادیلی (Piccadilly) با دو مرد روبرو می‌شود که ظاهری متشخص و موجه داشتند. دو مرد به قربانی پیشنهاد فروش یک آیپد با قیمت ۲۵۰ پوند می‌دهند و از وی می‌خواهند برای انجام این معامله به پارکینگ ایستگاه بیاید.

شاید تا همین جا کافی باشد تا شما به کل این جریان شک کنید. اما قربانی خوش‌بین و خیال‌پرداز به هیچ عنوان به این مسأله شک نکرده و با پول نقد به سراغ دو کلاهبردار جنتلمن رفته است. این دو کلاهبردار هم در ازای دریافت پول، به خریدار ساده‌لوح سیب‌زمینی تحویل داده‌اند!

کلاهبرداران سیب‌زمینی‌ها را در جعبه‌ای بسته‌شده به خریدار تحویل دادند و خریدار پس از بازکردن جعبه به مسأله کلاهبرداری پی برده است.

این اتفاق قبلاً هم رخ داده بود و یک خانم جوان با پرداخت ۱۸۰ دلار،صاحب یک آیپد چوبی شده بود! در اتفاقی مشابه دو خانم، با پرداخت ۲۵۰ دلار یک لپ‌تاپ کاغذی خریده‌اند. احتمالاً این لپ‌تاپ، گرانترین لپ‌تاپ کاغذی دنیا بوده است! بهتر است همیشه هوشیار و موقعیت‌سنج باشیم. قیمت‌های وسوسه‌انگیز که بعضاً از طرف افرادی با ظاهر موجه پیشنهاد می‌شوند، همیشه به معنای یک فرصت یا شانس نیستند. شاید همه این‌ها ابتدای یک کلاهبرداری باشند.

امیدواریم این اتفاق برای هیچ یک از شما رخ ندهد. اگر تجربه مشابهی از این‌گونه اتفاقات دارید، آن را با دوستانتان به اشتراک بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات