BMW، سرویس ConnectedDrive خود را گسترش می‌دهد: قابلیت گشت و گذار در اینترنت، یکپارچه شدن با Siri و S Voice و پشتیبانی از اندروید

جمعه ۱۷ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۹
مطالعه 3 دقیقه
کمپانی محبوب BMW را همگان می‌شناسند و کسی نیست که سبک طراحی آن، به خصوص قسمت جلویی خودروهایش را دوست نداشته باشد اما در دنیای امروز، همه چیز تنها به زیبایی خلاصه نمی‌شود. این خودروساز آلمانی امروز اعلام کرد که قصد دارد تا سرویس ConnectedDrive خود را گسترش داده و قابلیت‌های جدید و در عین حال جذابی را به آن اضافه نماید.
تبلیغات

سرویس ConnectedDrive ماه‌هاست که معرفی شده و BMW از آن در اکثر خودروهای تولیدیش استفاده می‌کند. این سرویس سعی دارد تا یک فضای دیجیتال تمام عیار را برای راننده و سرنشینان داخل خودرو فراهم آورد. از پشتیبانی از انواع گوشی‌های لوکس هوشمند گرفته تا نمایش اطلاعات خودرو از طریق آیفون؛ اما این قابلیت‌ها نیز به نظر کافی نمی‌رسند.

P90124681

BMW، هسته اصلی نرم فزار مخصوص خود که iDrive نام دارد را به نسخه 4.2 به روزرسانی کرده و قرار است تا از آن در خودروهای مدل‌ 2014 به بعد استفاده نماید. این نسخه قابلیت‌های زیادی در دل خود دارد. از جمله قابلیت وب‌گردی (البته زمانی که خودرو کاملا متوقف شده باشد)، اضافه شدن نرم‌افزار iAP که با استفاده از بلوتوث و از طریق دستگاه‌های مبتنی بر iOS و یکپارچه شدن با سرویس مخصوص کنترل صوتی اپل برای خودروها (Siri Eyes Free) یا سرویس کنترل صوتی سامسونگ (S Voice) می‌تواند فرامین صوتی را از راننده دریافت کرده  و از این طریق به راننده در انجام بهتر امور کمک نماید. مثلا می‌توانید بگویید که سیستم تهویه خودرو را روشن کند و میزان دمای آن را بر روی 20 درجه سانتی‌گراد تنظیم نماید و بلافاصله این کار بدون دخالت راننده انجام خواهد شد. در نسخه جدید، قابلیت جستجوی صوتی در سرویس نقشه گوگل نیز مهیا شده است و راننده می‌تواند بدون معطلی، مسیر خود را تنها با بیان نام مقصد مشخص کند. البته BMW، یک فروشگاه مخصوص سرویس ConnectedDrive را، راه‌اندازی نموده است تا راننده بدون نیاز به ترک ماشین بتواند مایحتاج خود را خریداری نماید. البته بعید است این قابلیت حداقل تا چند سال دیگر در کشور عزیزمان قابل استفاده باشد.

تا پیش از این، این کمپانی، تنها از گوشی‌ آیفون و سیستم عامل iOS به طور کامل پشتیبانی می‌کرد اما به نظر می‌رسد که دیگر تنها این اپلی‌ها نیستند که سوار بر خودروهای لوکس این شرکت می‌شوند و کسانی هم که گوشی اندرویدی دارند نیز از خودروهای این شرکت استفاده می‌کنند. به همین خاطر این شرکت یک بروز رسانی کامل بر روی این سرویس صورت داده است که باعث خواهد شد علاوه بر iOS، اندروید نیز وارد دنیای خودروهای لوکس شود. BMW گفته که تمام تلاش خود را به کار می‌گیرد تا راننده با استفاده از این سرویس بتواند کلیه اپلیکیشن‌های اندرویدی موجود را اجرا کند. البته بنا به گفته این شرکت، این ویژگی تا پایان سال جاری میلادی به سرویس ConnectedDrive اضافه خواهد شد.

BMW-Connected-Drive-500x333

تمامی خودروهای این شرکت که از ماه جولای امسال به بعد تولید می‌شوند، دارای یک سیم‌کارت درونی هستند تا صاحبان خودرو بتوانند با استفاده از آن به قابلیت‌های بیشتری از ConnectedDrive دست یابند. اما چنانچه شما از قشر مرفه جامعه هستید و همین الان صاحب یک خودروی BMW می‌باشید جای هیچ‌گونه نگرانی نیست؛ زیرا می‌توانید با پرداخت هزینه اضافی این سیستم را خریداری کرده و از آن نهایت استفاده را ببرید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات