اینتل تبلت با دو سیستم عامل اندروید و ویندوز 8 به نمایش گذاشت

جمعه ۱۷ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۶
مطالعه 2 دقیقه
اینتل تبلت مبتنی بر پردازنده Bay Trail را با دو سیستم عامل اندروید و ویندوز 8 به نمایش گذاشت.
تبلیغات

اینتل ماه گذشته از نسل جدید پردازنده‌های اتم خود با نام Silvermont پرده برداشت. پردازنده‌های چهار هسته‌ای مخصوص تبلت و لپ‌تاپ‌های ارزان قیمت این نسل با نام Bay Trail وارد بازار خواهند شد. اینتل در نمایشگاه کامپیوتکس تایپه یک تبلت 10 اینچی مبتنی بر این پردازنده را به نمایش گذاشت و نشان داد که چطور سیستم عامل اندروید 4.2.2 و ویندوز 8 به راحتی بر روی آن قابل اجرا هستند.

نمونه اولیه از تبلت بی-تریل مجهز به صفجه نمایش 10 اینچ با رزوولشن 2560 در 1440 پیکسل، پردازنده 4 هسته‌ای اتم از سری Bay Trail بود که تنها 611 گرم وزن داشت. اینتل با نمایش این تبلت نشان داد که پردازنده‌های قدرتمند سری جدید اتم دارای قابلت‌های مشابه تبلت‌های رایج بازار بوده و وزن و ضخامت کمی نیز خواهند داشت.

Bay Trail دستاورد بزرگی برای اینتل است و راه را برای موفقیت ویندوز 8 و البته شکست ویندوز RT هموار می‌سازد. اینتل با این نسل از پردازنده‌های خود توانسته قدرت و بازده را در کنار طول عمر باتری ارائه کند و این به معنای اجرای تمام و کمال سیستم عامل ویندوز 8 بر روی تبلت است. در این شرایط مردم ترجیح می‌دهند تا یک تبلت مبتنی بر پردازنده اینتل را خریداری کنند تا قادر به اجرای تمام نرم افزارهای قدیمی ویندوز باشند.

Bay Trail Tablet

اینتل در این محصول نشان داد که ویندوز 8 و سیستم عامل اندروید به راحتی بر روی یک ابزار قابل اجرا هستند و این بدین معناست که مشتریان با خرید یک تبلت هر دو سیستم عامل را در کنار یکدیگر خواهند داشت. ایسوس نیز در Computex امسال یک محصول جذاب را با عملکرد نسبتا یکسان با نام Transformer Trio معرفی نمود.

انتظار می‌رود امسال شاهد محصولات متنوع مبتی بر CPU اینتل با قابلیت اجرای هر دو سیستم عامل اندروید و ویندوز 8 باشیم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات