احتمال ارائه تبلتی اندرویدی و 4 هسته‌ای شبیه به سرفیس توسط اینتل

پنج‌شنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۰:۴۷
مطالعه 2 دقیقه
در کنفرانس اینتل در کامپیوتکس امسال، مسئولان این شرکت به نمایش تبلتی پرداختند که از پردازنده‌ی چهار هسته‌ای Bay Trail بهره‌برده و تا حدود زیادی نیز شبیه به سرفیس مایکروسافت به نظر می‌رسید. اما آیا شرکت اینتل که تا کنون تنها نقش تعمین کننده‌ی قطعات را بر عهده داشته، وارد بازار ساخت تبلت‌های اندرویدی خواهد شد؟
تبلیغات

Bay Trail نسخه‌ی تغییر یافته‌ی پردازشگر اتم اینتل است که کارایی و ساختار آن به پردازشگرهای استفاده شده در لپ‌تاپ‌‌ها نزدیک‌تر است. بنابر اظهارات مسئولان اینتل، این تراشه با 4 هسته‌ی پردازشی، گرافیک HD 4000  و عمر طولانی باتری، همیشه سعی در خشنود کردن شما خواهد داشت.

بنابر ادعای سخن‌گوی اینتل،  تبلت مذکور توسط شرکت بین‌المللی BYD Electronic ساخته شده است که پیش از این سابقه‌ی ساخت تبلت اندرویدی slate 7 کمپانی HP را در کارنامه خود دارد. البته در پیش‌نمایشی که در کنفرانس اینتل شاهد بودیم، بازی‌های هر دو سیستم عامل اندروید و ویندوز 8 به‌نمایش درآمدند. در اندروید بازی Candy Rush اجرا شد و در ویندوز 8 صحنه‌های   Torchlight 2 بر روی صفحه نقش بستند.

و حالا که صحبت از بازی و پردازنده‌ی گرافیکی شد، باید اشاره کنیم که انتظار می‌رود اینتل در روزهای آینده از پردازنده‌ی گرافیکی Bay Trail بیشتر بگوید که قرار است 3 بار از نمونه به کار رفته در CloverTrail قدرتمندتر باشد.

البته اینتل برنامه‌های دیگری نیز در سر دارد. به طور مثال، ساخت تراشه های ‌مجتمع با فناوری‌های ارتباطی 4G و LTE یکی از این برنامه هاست که احتمالا در آینده‌ای نزدیک به بهره‌برداری خواهند رسید. در واقع، هیچ بعید نیست که در زمانی نه‌چندان دور، شاهد پردازنده‌های اینتل در تلفن‌های هوشمندی چون سری گلکسی اس باشیم.

مطابق معمول، منتظر نظرات ارزشمند شما در زمینه آینده‌ی پردازشگر های دستگاه های همراه هستیم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات