لنوو، لپ‌تاپ IdeaPad Y510p را معرفی کرد: پردازنده i7 هسول، گرافیک 750M انویدیا، صفحه نمایش 1080p

چهارشنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۲ - ۲۰:۴۲
مطالعه 3 دقیقه
لنوو همواره محصولی برای عرضه کردن در آستین دارد و این بار یک لپ‌تاپ از سری IdeaPad را در کامپیوتکس 2013 به نمایش گذاشته که مجهز به آخرین تکنولوژی روز دنیا است. این شرکت چینی که به ساخت محصولات با کیفیت و قدرتمند در عرصه تکنولوژی معروف است، امروز اعلام کرد که IdeaPad Y510p با پردازنده هسول اینتل روانه بازار خواهد شد.
تبلیغات

IdeaPad Y510p مجهز به پردازنده اینتل سری هسول است که جدیدترین سری از پردازنده‌های اینتل به شمار می‌رود. پردازنده این لپ‌تاپ از سری Core i7 با فرکانس 2.4 گیگاهرتز و دارای حافظه کش 6 مگابایت است؛ این لپ تاپ به کارت گرافیک انویدیا سری 750M مجهز شده که خود دارای 2 گیگابایت حافظه از نوع GDDR5 می‌باشد. Y510p به لطف پردازنده و کارت گرافیک قدرتمند، علاوه بر انجام کارهای محاسباتی خسته کننده، در انجام امور سرگرمی، همچون اجرای بازی‌ها، بسیار خوب عمل می‌کند. باتری این لپ‌تاپ از نوع 6 سلولی رایج و دارای طول عمر5 ساعت است که در محدوده متوسط قرار می‌گیرد. محصولات لنوو، علی‌رغم بهره بردن از سخت افزار‌های قوی و مناسب، از باتری‌های با طول عمر بالا برخوردار نیستند و این موضوع همواره یکی از مشکلات عمده تولیدات این شرکت محسوب می‌شود. حافظه رم این لپ‌تاپ به طور پیش‌فرض، 8 گیگابایت و از نوع DDR3L است. البته چنانچه جیب مبارک پر پول باشد می‌توانید میزان حافظه رم را تا دو برابر افزایش دهید. صفحه نمایش Y510p از نوع مات و اندازه آن 15.6 اینچ است که رزولوشن 1920 در 1080 یا همان تمام اچ‌دی را برای کاربر به ارمغان می‌آورد.

lenovo-laptop-ideapad-y510p-cover-6

همانطور که می‌دانید، در دنیای پر از اطلاعات امروز، داشتن یک هارد‌ دیسک، آن هم با حجم زیاد از نعمات بزرگ محسوب می‌شود و خبر خوب اینکه تمامی مدل‌های این لپ‌تاپ‌، به طور پیش‌فرض با هارد دیسکی با گنجایش 1 ترابایت عرضه می‌شوند. البته اگر بخواهید می‌توانید با کمی افزایش هزینه، در کنار هارد دیسک این لپ‌تاپ، از یک حافظه SSD با ظرفیت 24 گیگابایت نیز بهره‌مند شوید.

از دیگر مشخصات این لپ‌تاپ می‌توان به بلوتوث نسخه 4، کارت شبکه بی‌سیم از سری Centrino اینتل مدل N-2230 و درایو اپتیکال رایج DVD/R اشاره کرد، که قابل ارتقاء به درایو بلو‌ ری می‌باشد.

lenovo-laptop-ideapad-y510p-keyboard-closeup-5

از نقطه نظر طراحی، Y510p تفاوت چندانی با دیگر لپ‌تاپ‌های سری Y ندارد. تنها تفاوت، ضخامت کمتر لپ‌تاپ است که در نگاه اول مشهود است.

سیستم‌عامل پیش‌فرض Y510p، ویندوز 8 مایکروسافت است که قطعا در کنار درایورها و نرم‌افزارهای مخصوص لنوو، تجربه لذت بخشی را برای کاربران رقم خواهد زد.

این لپ‌تاپ، از امروز و با قیمت پایه 989 دلار در دسترس است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات