اینتل: درگاه سریع تاندربولت 2 قبل از سال 2014 به مرحله‌ی تولید انبوه می‌رسد

چهارشنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۵
مطالعه 2 دقیقه
اگر کمی به عقب برگردیم و اخباری که در مورد درگاه پرسرعت تاندربولت اینتل منتشر شده را مرور کنیم، جزئیاتی پیرامون Falcon Ridge که نسل بعدی کنترلر تاندربولت است برایمان یادآوری می‌شود. امروز اینتل بالاخره مشخصات دقیق نسخه‌ی دوم درگاه تاندربولت (Thunderbolt) را اعلام کرد. در ادامه به بررسی این مشخصات می‌پردازیم.
تبلیغات

در تاندربولت 2 سرعت انتقال اطلاعات در دو جهت به رقم فوق‌العاده بالای 20 گیگابیت در ثانیه، معادل 2.5 گیگابایت در ثانیه رسیده است. استفاده از این درگاه به منظور انتقال اطلاعات مربوط به نمایشگر نیز امکان‌پذیر است. در حال حاضر تاندربولت پهنای باند 10 گیگابیت در ثانیه‌ای دارد و علاوه بر این، انتقال هم‌زمان اطلاعات عادی و اطلاعات مربوط به نمایشگر ممکن نیست. حال در تاندربولت 2 این امکان فراهم شده تا اطلاعات عادی به همراه سیگنال‌های تصویر بصورت همزمان منتقل شوند.

تاندربولت 2 از دیسپلی‌پورت 1.2 و همچنین ویدیوهای 4K پشتیبانی می‌کند. اینتل امیدوار است که تاندربولت 2 تا قبل از انتهای سال جاری میلادی، به مرحله‌ی تولید انبوه برسد و در اوایل سال 2014، یک درگاه متداول شود. تلاش اینتل برای تصاحب جایگاه USB با تاندربولت 1 به سرانجام نرسید اما تاندربولت 2 اگر با قیمت گذاری مناسبی همراه باشد، پتانسیل لازم را دارا است.

TBT-pic

با توجه به زمان‌بندی اعلام شده، احتمال اینکه تاندربورد با معرفی نسل بعدی مادربوردهای اینتل یعنی مادربوردهایی با چیپ‌ست سری 9، وارد بازار شود، کاهش می‌یابد چرا که نسل 8 به تازگی رونمایی شده و برای ورود نسل بعدی، فعلاً زود است. احتمالاً در نسل فعلی مادربوردها شاهد استفاده‌ی تدریجی از تاندربولت 2 خواهیم بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات