آماده سازی چیپ اسنپدراگون 800 توسط کوالکام برای تبلت های مبتنی بر ویندوز 8.1 آرتی

سه‌شنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۲ - ۲۱:۳۴
مطالعه 2 دقیقه
از ترکیب دو خبر داغ آمدن پردازنده های اسنپدراگون 800 کوالکام و ویندوز 8.1 آرتی مایکروسافت، به نتایج امیدوار کننده‌ای می‌رسیم که می‌تواند علاوه بر خارج کردن ویندوز آرتی از این وضعیت ناامید کننده، بر محبوبیت بیشتر پردازنده های کوالکام نیز افزوده و قدرت کم‌نظیر اسنپ دراگون 800 را به رخ رقیبان بکشد؛ ظاهرا مسئولان هر دو شرکت نیز از این ایده استقبال کرده‌اند.
تبلیغات

شرکت کوالکام، دوشنبه گذشته اعلام کرد که تراشه اسنپ‌دراگون 800 از ویندوز 8.1 نسخه آرتی پشتیبانی خواهد کرد و حالا بسیاری بر این عقیده‌اند که نسل بعدی سرفیس آرتی مایکروسافت میزبان این پردازنده قدرتمند خواهد بود. البته هنوز هیچ اعلام رسمی از جانب دو کمپانی کوالکام و مایکروسافت صورت نگرفته، ولی مسئولان کوالکام ادعا می‌کنند که درحال حاضر، برنامه های شرکت را در جهت هرچه بهتر کردن روابط خود با مایکروسافت استوار کرده‌اند. مسلما از پشتیبانی بی کم و کاست ویندوز 8.1 آرتی از تراشه اسنپ دراگون 800 که به نوعی پرچم‌دار کوالکام به حساب می‌آید، هر دو طرف سود کلانی خواهند برد.

از ویژگی های نسخه‌ی بهینه شده 800 برای ویندوز 8.1 آرتی، می‌توان به چهار هسته پردازشی با حداکثر فرکانس 2.2 گیگاهرتز، پشتیبانی از فناوری های ارتباطی 4G و LTE که به طور اختصاصی با چیپ ترکیب شده و پشتیبانی از درگاه USB3 و رزولوشن 2560 در 2048 برای نمایشگر اشاره کرد.

چیپ اسنپ دراگون 800 کوالکام

مسئولان مایکروسافت نیز در چندین اظهار نظر خود از ویژگی های مناسب اسنپ دراگون 800 برای اجرای بدون نقص نسخه‌ی 8.1 تمجید کرده و از علاقه و هیجان خود برای به کار گیری این تراشه قدرتمند که تا حدود زیادی پردازنده های اینتل را مغلوب خود ساخته، سخن گفته‌اند.

نظر شما راجع به آینده‌ی این پلتفرم دوست داشتنی مایکروسافت و تراشه جدید کوالام چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات