شرکت دل کامپیوتر بدون کیس XPS 27 و اولترابوک تبدیل شدنی XPS 12 را به روز کرد

سه‌شنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۹
مطالعه 3 دقیقه
دل قصد دارد رایانه‌ی بدون کیس و تبلت‌های مبتنی بر ویندوز 8 خود را به پردازنده‌های نسل جدید اینتل ارتقا دهد. رایانه‌ی بدون کیس XPS 27 به زودی به یک ماشین ویرایش چندرسانه‌ای بدل خواهد شد، در حالی که اولترابوک تبدیل شدنی XPS 12 از نظر کارایی و شارژ دهی باتری ارتقا یافته و با قیمت 1199 دلار عرضه خواهد شد.
تبلیغات

رایانه‌ی بدون کیس XPS 27 جزو بهترین‌ها در شاخه خود است. نسخه جدید آن به پردازنده‌های Haswell اینتل تجهیز شده و از نظر شفافیت و وضوح تصویری نیز یک نمایشگر 27 اینچ زیبا با وضوح 1440×2560 پیکسل برای آن در نظر گرفته شده است. این نمایشگر دارای میزان حساسیت 350 واحد خواهد بود. شرکت دل در حال حاضر صفحه لمسی را به تمامی تولیدات خود اضافه کرده و می‌کوشد تا درگاه‌های Thunderbolt را به این رایانه بیفزاید تا ویرایش فایل‌های چندرسانه‌ای و اضافه کردن ابزارهای ذخیره‌سازی جانبی ساده‌تر گردد.

دل همچنین تراشه گرافیکی GeForce GT 750M را به صورت اختیاری برای رایانه‌های خود در نظر گرفته است که امکان انجام بازی‌های رایانه‌ای را با کیفیت بالا میسر می‌سازد. این رایانه‌ که قیمتش از 1599 دلار آغاز می‌شود احتمالاً دارای پردازنده‌ی Core i5-4430S و حداقل 4 گیگا بایت حافظه رم، یک ترا بایت دیسک سخت و یک دیسک خوان نوری از نوع DVD است؛ گرچه با پرداخت هزینه‌ی بیشتر می‌توان از دیسک خوان بلو-ری یا SSD نیز بهره برد. عرضه‌ی این دستگاه‌ها از امروز آغاز خواهد شد.

xps 12

در همین حال، شرکت دل اذعان می‌کند تبلت تبدیل شدنی XPS 12 با افزایش مدت شارژ دهی باتری بهبود یافته است. در حالی که ظاهر فیزیکی این دستگاه تغییری نکرده است، و برای رفع فاصله‌ی موجود آن‌ها به فکر ارائه‌ی محصول دیگری با نام XPS 11 هستند. دل همچنین اعلام کرده که باتری 50 (وات/ ساعت) بزرگ‌تری را در XPS 12 کار گذاشته و آن را به پردازنده‌های سری Haswell اینتل تجهیز نموده است؛ به گونه‌ای که مدت شارژ دهی دستگاه نزدیک به 2 ساعت نسبت به قبل افزایش یافته است. در بنچمارک MobileMark 2012، این محصول مدت 8 ساعته و 43 دقیقه‌ای را از خود نشان داده، که در مقایسه با اعداد پیشین 6 ساعت و 7 دقیقه‌ای قابل تقدیر است.

xps12 2

بجز مدت شارژ دهی باتری، پردازنده‌های سری Haswell اینتل می‌تواند تا 1.6 برابر قدرت پردازش اصلی و پردازنده‌ی گرافیکی دستگاه را ارتقا دهد. خوشبختانه، این دستگاه از همان نمایشگر زیبا و شفاف با وضوح فول اچ‌دی (1080p) و شدت روشنایی 400 نیت بهره می‌برد. و هنوز فاقد شکاف حافظه‌ی SD است. دل از تراشه NFC و وای‌فای برای اتصال بی‌سیم 802.11 دستگاه بهره می‌برد. قیمت XPS 12 از 1199 دلار آغاز شده و از چند هفته‌ی آتی به بازار عرضه خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات