لپ‌تاپ و تبلت‌های مبتنی بر پردازنده Bay Trail اینتل با قیمت 399 دلار وارد بازار می‌شوند

سه‌شنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
در حالی که اینتل در میانه کنفرانس خود در نمایشگاه کامپیوتکس 2013 قرار دارد، تلویحا به قیمت پایه لپ‌تاپ و تبلت های مبتنی بر پردازنده‌های خود اشاره کرد. این کمپانی اعلام کرد که فروش تابستانه این دستگاه‌ها با قیمت پایه 399 دلار به زودی آغاز خواهد شد.
تبلیغات

پردازنده‌های هسول اینتل برای استفاده در محصولات پیشرفته و گران‌قیمت طراحی و ساخته شده‌اند اما اینتل، سری Bay Trail را برای استفاده در محصولات ارزان‌قیمت‌تر در نظر گرفته است. این سری از پردازنده‌های 4 هسته‌ای قرار است در نوت‌بوک‌های سبک‌وزن با قابلیت صفحه نمایش لمسی و تبدیل شدن نوت‌بوک به تبلت استفاده شوند. قیمت پایه 399 دلاری تقریبا دو برابر مقداری است که اینتل قبلا برای این دسته از محصولات پیش‌بینی کرده بود. پیش‌بینی این شرکت برای قیمت پایه این قبیل محصولات چیزی حدود 200 دلار بود؛ البته باید دید که چه شرکت‌هایی در نظر دارند تا با استفاده از این پردازنده‌ها محصولات خود را برای عرضه در فصل تابستان معرفی نمایند.

پردازنده‌های سری Bay Trail اینتل طبق ادعای این شرکت قادرند با مصرف بهینه تا 8 ساعت زمان بیشتر به طول عمر باتری اضافه کنند. همچنین برای کار کردن در دستگاه‌های با صفحه نمایش 10.1 اینچی فول اچ‌دی با مصرف 30 وات ساعتی بهینه شده‌اند. با این اوصاف دستگاه‌‌های مبتنی بر پردازنده‌های سری Bay Trail اینتل می‌توانند تا چند هفته متوالی در حالت استندبای و بدون نیاز به شارژ باتری دوام بیاورند.

این کمپانی همچنین تضمین کرده که سری Bay Trail، از سیستم‌‌های عامل اندروید و ویندوز 8.1 به خوبی پشتیبانی‌ می‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات