انویدیا با تکنولوژی قلم مخصوص صفحه نمایش لمسی، تجربه دنیای واقعی را به کاربران هدیه می‌دهد

سه‌شنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۲
مطالعه 3 دقیقه
مدیرعامل انویدیا در طول کنفرانس کامپیوتکس 2013، از تکنولوژی جدیدی مربوط به قلم‌های خازنی پرده برداشت. مدیرعامل انویدیا، فناوری نرم‌افزاری مبتنی بر صفحه‌های لمسی را معرفی کرد که به کاربر اجازه می‌دهد تا از قلم‌های خازنی معمولی همچون قلم‌های دیجیتالی استفاده کند، البته پردازش این کار توسط بخش خاصی از پردازنده تگرا 4 این شرکت انجام می‌شود. در فناوری جدید انویدیا میزان فشار وارده قلم به صفحه لمسی عادی محاسبه می‌شود.‎. در ادامه با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

هنگامی که انویدیا از تکنولوژی صفحات نمایش مبتنی بر پردازنده تگرا 4 خود پرده برداشت اعلام کرد که به مصرف انرژی بیش از پیش توجه دارد و سعی می‌کند تا محصولات خود را بسیار کم‌مصرف تولید نماید. حال مدیرعامل این کمپانی، «جن سونگ هوانگ» در خلال نمایشگاه کامپیوتکس امسال از یک تکنولوژی جدید ساخت این شرکت پرده برداشت. تکنولوژی نرم افزاری صفحه نمایش که با استفاده از قلم خازنی کار می‌کند. در حال حاضر دو نوع قلم برای کار کردن با ابزارهای لمسی وجود دارد. یک قلم خازنی است که با تمام ابزارهای لمسی کار می‌کند ولی دستگاه قادر به حس نمودن میزان فشار قلم در آن نیست و نمی‌توان تجربه مشابه با قلم‌های دنیای واقعی را با آنها داشت. و دیگری قلم‌های دیجیتال همچون S-Pen گلکسی نوت یا قلم موجود در تبلت سرفیس پرو است. در این محصولات یک صفحه خاص دیجیتایزر ساخت Wacom بر روی صفحه نمایش کشیده می‌شود تا میزان فشار قلم بر روی صفحه حس شود. در فناوری نرم افزاری انویدیا با همان قلم‌های ارزان قیمت خازی و صفحه لمسی تبلت و تلفن‌های هوشمند عادی می‌توان تجربه شبیه به تبلت‌های مجهز به صفحه دیجیتایزر را داشت.

پس نکته جالب در فناوری نرم افزاری انویدیا آن است که این تکنولوژی بر اساس میزان فشاری که کاربر توسط قلم به صفحه نمایش وارد می‌کند عمل کرده و دقیقا همانند نگارش و طراحی در دنیای واقعی عمل می‌کند. آقای هوانگ که یک تبلت آزمایشی 7 اینچی در دست داشت به انجام آزمایش توسط قلم مخصوص بر روی این تبلت پرداخت. برای مثال او چندین کلمه، خط و شکل را با ضخامت‌های مختلف کشید و همه این‌ کارها را با تغییر در میزان فشار وارد شده به صفحه نمایش توسط قلم انجام داد. همچنین یک پاک‌کن در انتهای این قلم دقیقا شبیه به مدادهای رایج در بازار وجود دارد که شما می‌توانید با استفاده از آن به پاک کردن نقوشی که رسم کرده‌اید بپردازید. دقت این قلم بسیار بالا و در ابعاد میلیمتری است و از این حیث دارای دقت بسیار زیادی است.

این تکنولوژی با استفاده از پردازنده تگرا 4 این شرکت کار می‌کند که وظیفه پردازش محاسبات و اطلاعات را بر عهده دارد. البته نباید از نرم‌افزار مخصوص ساخت این شرکت نیز غافل بود که با دقت بسیار زیاد، تقریبا تجربه نگارش و طراحی در دنیای واقعی را یرای کاربران به ارمغان می‌آورد. همچنین این کمپانی تضمین کرده که تگرا 4 از لحاظ مصرف انرژی بسیار بهینه شده است و عملکرد آن از این بابت رضایت‌بخش است.

نظر شما در مورد این تکنولوژی شگفت‌انگیز چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات