در غرفه ایسوس پردازنده Core i7 نسل چهارم اینتل تا فرکانس 6.88 گیگاهرتز اورکلاک شد

سه‌شنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۹
مطالعه 2 دقیقه
امروز ایسوس در نمایشگاه کامپیوتکس تایپه خوش درخشید و چندین ابزار جدید و بعضا خلاقانه را معرفی کرد. این کمپانی تایوانی علاوه بر گجت‌ها مختلف نسبت به معرفی مادربردهای جدید و سازگار با تراشه‌های Haswell اینتل نیز اقدام نموده و برای اینکه بتواند نظر کاربران علاقمند به اورکلاکینگ و همچنین خوره‌های بازی را به خود جلب کند نسبت به اورکلاکینگ پردازنده 3.5 گیگاهرتزی اینتل تا فرکانس 6.88 گیگاهرتز اقدام کرده است.
تبلیغات

ایسوس در غرفه خود یک پردازنده Core i7-4770K اینتل که جزو خانواده Haswell است را به شکل خارق‌العاده‌ای اورکلاک نموده. این پردازنده در حالت عادی با فرکانس 3.5 گیگاهرتز کار می‌کند، اما ایسوس در غرفه خود نشان داده که کاربر با مادربرد Maximus VI Extreme این شرکت قادر است فرکانس را تا 6.88 گیگاهرتز اورکلاک کند. فرکانس DRAM نیز در این شرایط به 4.1 گیگاهرتز افزایش یافت. این بدین معنا است که پردازنده اورکلاک شده تقریبا با دو برابر قدرت استاندارد خود پردازش خواهد کرد.

البته زمانی که پردازنده تا این حد اورکلاک شود دیگر سیستم‌های خنک کننده عادی قادر به خنک کردن پردازنده نخواهند بود. در همین راستا ایسوس نیز از نیتروژن مایع برای خنک نگه داشتن پردازنده بهره برده است.

این اورکلاک، حداقل تا اینجای کار رکورد دار در سری Haswell اینتل است. البته به زودی اورکلاکرها دست به کار شده و نسبت به رکورد شکنی اقدام خواهند کرد.

همانطور که پیش‌تر نیز اشاره کردیم، اینتل اورکلاک در پردازنده‌های عادی خود را محدود نموده و اگر علاقمند به اورکلاک کردن CPU خود باشید، باید مدلی را انتخاب کنید که در انتهای نام آن حرف K وجود داشته باشد. پردازنده‌های سری K به راحتی اورکلاک خواهند شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات