با دوربین دو تکه شونده‌ی The Dou، دیگر هیچ کس در عکس‌ها غایب نخواهد بود

یک‌شنبه ۹ تیر ۱۳۹۲ - ۲۰:۵۲
مطالعه 2 دقیقه
در هر خانواده‌ای، افرادی را می‌توان پیدا کرد که عاشق عکاسی هستند و اکثر اوقات خود، در مهمانی‌ها یا رویدادهای خاص را پشت لنز دوربین‌شان می‌گذرانند؛ و البته اغلب جایشان در تصاویر دسته جمعی و گروهی خالی است. ‌اما با کمک The Duo که یک نمونه آزمایشی است و می‌تواند به دو نیم تقسیم شود، می‌توان تصویر عکاس و سوژه‌ی عکاسی را در کنار هم به ثبت رساند.
تبلیغات

با کمک این دوربین "ببین و بگیر" دوست داشتنی، دیگر در رویدادهای اجتماعی، هیچ کس از عکس‌ها جا نخواهد ماند. این وسیله که توسط یکی از دانش‌جویان دانشکده هنر کالج سلطنتی لندن به نام چین وِی ابداع شده است، آخرین نمونه آزمایشی ساخته شده است که تقریبا به کارایی مناسبی دست یافته.

scamera1

The Duo در واقع ترکیبی از دو دوربین مجزا از نوع جمع و جور (کامپکت) است که به وسیله‌ی 4 آهن‌ربا به یکدیگر متصل می‌شوند. با فشردن دکمه‌ی یکی از دو قطعه، هر دو همزمان اقدام به عکسبرداری می‌کنند. یک سویچ هم بر روی دستگاه تعبیه شده که به شما امکان می‌دهد از آن به عنوان یک دوربین معمولی استفاده کنید.

sc3

قبلا نیز شاهد طرح‌های این‌چنینی بوده‌ایم که مثلا امکان روشن و خاموش کردن دو چراغ خواب که با وای-فای به یکدیگر متصل شده‌اند فراهم می‌شد. حال اگر مدل‌های تجاری The Dou هم تولید شود، قطعا موجب خوشنودی بیشتر عکاسان خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات