سیگیت هارد درایو 5 میلی‌متری مخصوص لپ‌تاپ و تبلت را معرفی کرد

دوشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۲ - ۲۲:۴۲
مطالعه 2 دقیقه
در خلال کنفرانس Computex امسال، سیگیت از جدیدترین محصول خود که هارد درایو مخصوص لپ‌تاپ و تبلت است رونمایی کرد. این هارد درایو ویژگی‌هایی دارد که در نوع خود بسیار جالب هستند، برای مثال می‌توان به اندازه 2.5 اینچی و ضخامت 5 میلی‌متری این قطعه اشاره کرد. در ادامه با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

هارد درایو جدید سیگیت در دو حجم 320 و 500 گیگابایت و در پوششی از جنس استیل به جای آلومینیوم برای افزایش مقاومت در برابر ضربه عرضه می‌شود. همانطور که در بالا ذکر شد، این قطعه جدید دارای ضخامتی به اندازه 5 میلی‌متر است؛ در حالی که ضخامت استاندارد هارد درایوهای لپ‌تاپ در حال حاضر 7 و 9.5 میلی‌متر می‌باشد.

«بانسنگ ته»، معاون ارشد کمپانی سیگیت در بخش آسیا و اقیانوسیه می‌گوید:

تقاضا برای حافظه ذخیره‌سازی در تبلت‌ها زیاد است؛ اما کاربران حاضر به پرداخت هزینه برای آن نیستند.

اما ویژگی جالب دیگر این هارد درایو قیمت مناسب آن است. سیگیت برای مدل 500 گیگابایتی قیمت 89 دلار را اعلام کرده است که اگر ارزان‌تر از حافظه‌های فلش موجود در نوت‌بوک‌های بسیار نازک و تبلت‌ها نباشد قطعا گران‌تر نیست.

برای نمونه، «Teh» یک تبلت اندرویدی مجهز به هارد درایو 500 گیگابایتی تولید این کمپانی را در دست داشت گفت که این تبلت هیچ تفاوتی با دیگر تبلت‌ها از نظر طراحی و شکل ظاهری ندارد و درست شبیه آن‌ها است. وی برای نشان دادن توانایی این هارد درایو، در حال پخش یک قطعه فیلم، تبلت را دائما تکان می‌داد و فیلم بدون کوچکترین توقفی پخش شد.

همانطور که می‌دانید هارد درایو‌های مکانیکی، در مقابل SSDها از مقاومت کمتری در مقابل ضربه برخوردارند و احتمال از بین رفتن اطلاعات درون آن‌ها نیز در صورت ضربه دیدن وجود دارد اما «ته» گفت که این هارد‌ درایو از تکنولوژی حسگر Zero-G سیگیت بهره می‌برد. نحوه کار این حسگر نیز به این گونه است که به محض اینکه حرکتی شبیه به سقوط آزاد را تشخیص دهد، هد را در یک جای مناسب پارک می‌کند تا آسیبی به اطلاعات و دیسک سخت وارد نشود.

seagate 5mm android 610x443

تا الان کمپانی‌های ایسوس، دل و لنوو آمادگی خود مبنی بر استفاده از این هارد درایو در محصولات خودشان را اعلام نموده‌اند هر چند که مشخصا نگفته‌اند که قصد دارند از آن در تبلت‌های خود استفاده نمایند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات