اینتل توسعه تراشه‌های موبایل اتم را سرعت می‌بخشد

شنبه ۸ تیر ۱۳۹۲ - ۲۱:۲۶
مطالعه 1 دقیقه
هرچند اینتل به‌عنوان یکی از شرکت‌های مطرح در دنیای تراشه‌های موبایل به شمار می‌رود، اما هنوز این کمپانی از نظر حجم تولید و محبوبیت در حد و اندازه تولیدکنندگان تراشه مبتنی بر معماری ARM نیست. اینتل طی یک سال گذشته تلاش قابل تقدیری را برای افزایش قدرت و بازده در کنار کاهش مصرف انرژی داشت، اما با این وجود مدیرعامل این شرکت از فاصله بین آن‌ها با ARM به هیچ وجه راضی نیست.
تبلیغات

مدیرعامل جدید اینتل برایان کرزانیچ به رویترز گفته که آن‌ها باید توسعه تراشه‌های اتم را تحت نظرات او، سرعت ببخشند. او همچنین از برنامه‌ریزی این ابر کمپانی تولیدکننده نیمه هادی برای عرضه تراشه‌های جدید خبر داده و ابراز امیدواری کرده که آن‌ها به سرعت به بهبود تراشه‌های موبایل خود اقدام خواهند کرد.

در حال حاضر کمپانی‌های همچون کوالکام که پردازنده مبتنی برمعماری ARM تولید می‌کنند، از بازار پررونق تلفن‌های هوشمند سود قابل ملاحظه‌ای را به جیب می‌زنند و اینتل که هنوز هم قدرت بی همتا در دنیای تراشه‌های کامپیوتر است، نتوانسته در پردازنده‌های اتم خود را آنطور که باید و شاید بهینه کند تا تولیدکنندگان ابزارهای موبایل آن را انتخاب کنند. البته سامسونگ در نسل جدید تبلت‌های ارزان‌قیمت گلکسی تب 10 خود از پردازنده‌های اتم اینتل بهره برد، اما این کمپانی برای کسب درآمد قابل قبول از این بازار نیاز به توجه بیشتر دارد.

انتظار می‌رود امسال اینتل تحت مدیریت کرزانیچ تمرکز بیشتری بر پردازنده‌های اتم داشته و سهم بازار بیشتری را از این بازار پرسود بدست آورد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات