تلفن مفهومی Sony XTRUD که بر پایه اندروید کار می‌کند، به کاربران اجازه ارتقاء سخت افزاری می‌دهد

شنبه ۸ تیر ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۹
مطالعه 3 دقیقه
طراحی این گوشی هوشمند به گونه‌ای صورت گرفته که به کاربران اجازه می‌دهد تا بتوانند قطعات سخت‌افزاری درونی گوشی را ارتقاء داده و یا بخش‌های معیوب را تعویض کنند. همچنین این قابلیت برای کاربر وجود دارد تا ظاهر گوشی را مطابق سلیقه خود تغییر دهد.
تبلیغات

Sony XTRUD نام یک گوشی هوشمند مفهومی است که توسط «فرانسوا ریبارزیک» دانشجوی طراحی صنعتی در فرانسه طراحی شده است.

این تلفن مفهومی قطعا مورد توجه آن دسته از کاربرانی قرار خواهد گرفت که علاقه دارند گوشی خود را شخصا ارتقاء دهند و یا قطعات معیوب یا شکسته آن را خودشان تعویض نمایند. برای مثال می‌توانند پردازنده و یا حافظه رم گوشی را از بازار تهیه کرده و سپس به این گوشی اضافه کنند و بتوانند با آن کار کنند.

طرح ریبارزیک بسیار شبیه به شایعاتی است که پیش‌تر در مورد گوشی ایکس موتورولا مطرح شده بودند مبنی بر این‌که این گوشی قابلیت سفارشی سازی سخت افزاری را دارا است.

Sony XTURD در اصل به معنای واقعی یک دستگاه به اصطلاح باز است. زیرا در آن، علاوه بر اینکه کاربر توانایی استفاده از یک سیستم عامل به همراه نرم‌افزارهای متن باز را دارد، می‌تواند سخت افزار را نیز به دلخواه خود تغییر دهد و همواره این اطمینان را داشته باشد که تلفن هوشمندش قابلیت سخت‌افزاری ارتقاء به جدیدترین نسخه اندروید را دارد.

sony-xtrud-concept-android-smartphone-18

کاربران همچنین می‌توانند رنگ این گوشی را نیز تغییر دهند و در یک بدنه واحد، رنگ‌ بندی های جدید را تجربه نمایند.

طراحی Sony XTURD به گونه‌ای است که کاربر به تمامی قطعات سخت‌افزاری آن دسترسی دارد. برای مثال می‌تواند صفحه نمایش قدیمی را با صفحه نمایش جدیدتر تعویض نماید و یا باتری، دوربین و یا حتی برد اصلی گوشی را نیز ارتقاء دهد بدون این‌که احتیاجی به خرید یک گوشی جدید‌تر وجود داشته باشد. بدنه این دستگاه از جنس آلومینیوم یا پلاستیک ساخته خواهد شد و به گفته طراح آن، قیمت پایه‌اش از 199 دلار شروع می‌شود.

sony-xtrud-concept-android-smartphone-14

هر چند که این طرح، بسیار جسورانه و در عین حال مناسب طیف گسترده‌ای از کاربران است، اما باید در نظر داشت که قطعا اپراتورهای تلفن همراه در اکثر کشورهای جهان از آن استقبال نخواهند کرد، زیرا بیشترین سود آن‌ها در هر سال از فروش مقادیر زیادی تلفن همراه جدید بدست می‌آید.

این طرح قطعا آن‌ چیزی است که «استیو وزنیاک» یکی از موسسین اپل نیز مشتاق آن بود که متاسفانه ره به جایی نبرد. باید دید که این طرح نیز به همان سرنوشت دچار خواهد شد یا خیر.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات