اپل شرکت TSMC را جایگزین سامسونگ می‎‌کند

شنبه ۸ تیر ۱۳۹۲ - ۰۸:۵۲
مطالعه 2 دقیقه
وال استریت ژورنال گزارش کرده که اپل قرارداد همکاری بزرگی را با شرکت تایوانی تولیدکننده نیمه-هادی منعقد نموده تا تراشه‌های مورد نیاز برای ابزارهای موبایل این شرکت که پیش از این بصورت گسترده توسط سامسونگ تولید می‌شد را به این شرکت واگذار نماید.
تبلیغات

TSMC از سال 2014 تولید تراشه برای اپل را بصورت گسترده آغاز خواهد کرد و تراشه‌های ساخت این شرکت در آیفون و آیپد سال آینده بکار گرفته خواهد شد. وال استریت ژورنال گزارش کرده که این تغییر به مرور انجام خواهد شد تا TSMC بتواند مقدمات لازم برای پوشش حجم بالای تراشه‌های مورد نیاز اپل را فراهم کند.

این اقدام اپل در راستای وابستگی هر چه کمتر این شرکت به رقیب کره‌ایش، سامسونگ انجام گرفته است. اپل پیش از این خرید صفحه نمایش آیفون از سامسونگ را متوقف کرده بود و میزان خرید صفحه نمایش آیپد از این شرکت را نیز به میزان قابل ملاحظه‌ای کاهش داده است.

سال گذشته اخباری بدست آمد که نشان می‌دادند اپل چند تامین کننده دیگر را برای تراشه‌های حافظه RAM جایگزین سامسونگ نموده است.

در زمینه پردازنده یا همان سیستم-روی-یک-چیپ، اپل مدت‌ها است که خود نسبت به طراحی هسته‌ها و ساختار تراشه مورد نیاز خود اقدام می‌کند، اما تولید محصول طراحی شده اپل، توسط سامسونگ انجام می‌شود. مناقشات بین این دو شرکت برسر استفاده از پتنت‌های ثبت شده آنها توسط دیگری، باعث شد تا شکاف بزرگی بین این دو شریک تجاری شکل بگیرد و پس از آن، اپل تمام تلاش خود را بکار گرفت تا تولیدکنندگان دیگر را جایگزین اپل کند.

براساس گزارش وال استریت ژورنال، مذاکرات بین اپل و TSMC در سال 2010 آغاز شده است. در سال 2011 نیز گفته شد که این دو کمپانی تقریبا به نتیجه رسیده‌اند، اما ظاهرا اپل تمایل داشته تا در TSMC سرمایه گذاری نموده و یک طبقه از کارخانه را بطور کامل برای تولید محصولات مورد نیاز اپل تحت کنترل خود بگیرد. به همین دلیل آنها در سال 2011 نیز به توافق نرسیدند، اما حال به نظر می‌رسد که دو شرکت قرارداد همکاری امضاء نموده و به زودی تولید تراشه‌های مورد نیاز اپل بطور کامل به TSMC واگذار خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات