چطور با استفاده از اصول ارگونومی از صفحه کلید استفاده کنیم؟

جمعه ۷ تیر ۱۳۹۲ - ۲۰:۵۳
مطالعه 2 دقیقه
شاید خواندن این مقاله برای بسیاری از دوستان زومیتی عجیب باشد، اما زائده‌ (پایه‌های) کوچکی که در زیر صفحه کلید قرار دارد و آن را قدری از سطح میز بلند می‌کند هیچ ربطی به اصول ارگونومی ندارد و تنها برای بهتر دیده شدن کلیدها به کار می‌آید!
تبلیغات

اصول ارگونومی، استانداردهایی است که ضامن سلامی کاربر در حین و پس از استفاده از تجهیزات رایانه‌ای است. نوع نشستن، فاصله‌ تجهیزات از کاربر و مواردی از این دست گرچه بسیار ساده به نظر می‌رسند، در تضمین سلامتی ما نقشی مهم ایفا می‌کنند و متأسفانه موضوعی که بسیاری از کاربران از آن بی اطلاع هستند، این است که وجود زائده‌های زیر صفحه کلید هیچ ارتباطی به اصول ارگونومی ندارد و تنها برای بهتر دیدن شدن کلیدها برای کاربرانی است که در تایپ حرفه‌ای نشده‌اند.

در حقیقت در مورد تایپ و کار با صفحه کلید دو دسته کاربر وجود دارند، افرادی که بدون مشاهده‌ صفحه کلید و تنها با لمس انگشتان (تایپ ده انگشتی) قادر به نوشتن هستند؛ یا افرادی که از دو یا چند انگشت بهره برده و دائماً سرشان روی کلیدها می‌چرخد. از آنجا که فاصله‌ی سر تا صفحه کلید زیاد است، سازندگان تجهیزات رایانه‌ای با تعبیه کردن زائده‌های کوچکی در زیر سطح صفحه کلید تا حد ممکن این فاصله را کم کرده‌اند.

پس اگر شما هم یکی از حرفه‌ای‌ها در کار با صفحه کلید هستید، نیازی به باز کردن این پایه‌ها ندارید و بهتر است آن‌ها را ببندید تا فاصله‌ صفحه کلید با میز به حداقل رسیده و دست شما وضعیت بهتری داشته باشد. در حقیقت، باز بودن این زائده‌ها برای مچ دست خوب نیست و در دراز مدت بر روی این بخش مهم از دست فشار وارد می‌کند. به همین خاطر، بسته شدن آن می‌تواند ضامن سلامتی کاربر باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات