منتظر کنسول بازی، ساعت هوشمند و چند محصول جدید دیگر اندرویدی از گوگل باشید

جمعه ۷ تیر ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۸
مطالعه 2 دقیقه
وال استریت ژورنال امروز گزارش کرده که گوگل در حال توسعه اندورید و وارد شدن در شاخه‌های جدید از جمله ساعت هوشمند و کنسول بازی مبتنی بر اندروید است. در این گزارش آمده که غول جستجوی اینترنتی دنیا همچنین در تلاش است تا نسل دوم Nexus Q و لپ تاپ اندرویدی را نیز عرضه کند.
تبلیغات

وال استریت ژورنال گزارش نموده که گوگل سخت در تلاش است تا حداقل یکی از این محصولات را در پایین امسال معرفی کند. ظاهر گوگل این بار طراحی محصول را خود برعهده گرفته و علاوه بر آن، خود نسبت به بازاریابی و فروش آنها اقدام خواهد کرد.

طی ماه‌های اخیر کنسول‌های بازی مبتنی بر اندروید همچون Ouya و GameStick به شدت مورد توجه افراد مختلف قرار گرفتند. حتی عرضه و فروش کنسول بازی Ouya از هفته پیش آغاز شد. حال گزارش شده که گوگل نیز تمایل دارد تا وارد این بازار شود و یک کنسول بازی را براساس اندروید آماده کند. همچنین شواهدی بدست آمده که نشان می‌دهد اپل نیز قصد دارد تا ست‌تاپ‌باکس اپل‌تی‌وی را به یک کنسول بازی تبدیل کند.

همچنین می‌دانیم که گوگل در حال کار برروی نسخه جدید سیستم عامل اندروید است که شواهد نشان می‌دهد این نسخه از اندروید به خوبی برروی ابزارهای ارزان قیمت با سخت افزار ضعیف اجرا خواهد شد. به این ترتیب اندروید در کشورهای در حال توسعه به خوبی فروش خواهد رفت. همچنین گزارش شده که گوگل در حال طراحی یک تلفن بسیار ارزان اندرویدی نیز می‌باشد تا بتواند با سیستم عامل فایرفاکس و تلفن‌های ارزان رقابت کند و این بخش از بازار را نیز تحت کنترل خود قرار دهد.

در ادامه گزارش وال استریت ژورنال آمده که هدف جدید گوگل آن است تا اندروید را در انواع و اقسام محصولات الکترونیکی بکار گیرد. HP نیز به عنوان شریک تجاری جدید گوگل برای عرضه لپ‌تاپ جدیدی اندرویدی مطرح شده است. نام محصول مشترک HP و گوگل که مجهز به نسخه بعدی اندروید خواهد شد، K Release گزارش شده. منابع مختلفی نیز به این موضوع اشاره داشته‌اند که گوگل با لپ‌تاپ‌های اندرویدی، رقابت تازه‌ای را با کامپیوترهای ویندوزی آغاز خواهد کرد.

HP در حال کار برروی یک لپ تاپ اندرویدی است

به این ترتیب گوگل پا را فراتر از تبلت، تلفن هوشمند، پخش کننده موسیقی، مینی-کامپیوتر و غیره خواهد گذاشت و اندروید را به ساعت‌های هوشمند، لپ‌تاپ‌ها، کنسول‌های بازی و غیره بیش از پیش باز خواهد کرد. لازم به ذکر است که گوگل در زمینه کامپیوترهای پوشیدنی رقبای قدرتمندی همچون سونی با اسمارت واچ 2 دارد و علاوه بر آن شواهد بسیاری وجود دارد که به تلاش اپل و سامسونگ برای ساخت ساعت هوشمند اشاره دارند. گفته می‌شود که نسخه جدید سیستم عامل اندروید پاییز امسال رسما منتشر خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات