ویژوال‌استودیو 2013 معرفی شد: مجموعه‌ای از API‌های جدید و دات‌نت فریم‌ورک 4.5.1 در کنار امکانات تازه

پنج‌شنبه ۶ تیر ۱۳۹۲ - ۰۱:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
امروز کنفرانس Build برگزار شد و در آن خبرهای متنوعی درباره محصولات جدید یا بهینه شده مایکروسافت به اطلاع علاقمندان رسید. همانگونه که در پوشش زنده زومیت از کنفرانس Build خواندید، ویندوز ۸.۱ تنها محصول قابل دانلود این کنفرانس محسوب نمی‌شد. غول ردموند، به توسعه‌دهندگان هم توجه داشته و نسخه جدید ویژوال‌استودیو را برای آن‌ها معرفی کرد. در ادامه با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

ویندوز ۸.۱ تنها برای کاربران سیستم‌عامل خبری خوب محسوب نمی‌شود. سیستم‌عامل جدید مایکروسافت، در قالب ۵۰۰۰ API جدید، ویژگی‌های جدیدی هم برای توسعه‌دهندگان به همراه آورده است. در کنار ویندوز ۸.۱، نسخه جدید ویژوال‌استودیو نیز معرفی شد که امکان ساخت و بهینه‌سازی اپلیکیشن‌های بومی ویندوز ۸ را برای توسعه‌دهندگان فراهم می‌کند. نرم‌افزار با تمام ابزارهای ضروری و شاخصی که یک توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌های ویندوز ۸ نیاز دارد ارائه شده است. تحلیلگر میزان مصرف باتری و بررسی بازدهی اپلیکیشن در شبکه از جمله این ابزارها محسوب می‌شوند.

VS20131

فریم‌ورک ۴.۵.۱ دات‌نت هم به‌عنوان بخشی از ویژوال‌استودیو و تمام بخش‌های قابل نصب ویندوز ۸.۱ منتشر شده و علاوه بر این، به‌عنوان یک فایل مجزا برای سیستم‌عامل‌های ۸، ۷ و ویستا نیز عرضه شده است.

VS20132

براساس اعلام رسمی مایکروسافت، کارکرد دات‌نت ۴.۵.۱ بیشتر روی اجرا و اشکال زدایی (Debugging) و عیب‌یابی (Diagnostics) متمرکز شده و به توسعه‌دهندگان امکان توسعه و بروز رسانی اپلیکیشن‌ها برای سیستم‌عامل‌های ۶۴ بیتی را فراهم کرده است. نسخه جدید فریم‌ورک دات‌نت، دارای تغییراتی برای بهبود اجرای اپلیکیشن‌ها روی دستگاه‌های چند‌هسته‌ای، پیشتیانی از استانداردهای نسخه یازدهم ++C، متدهای سازنده Delegate، تبدیل‌های صریح و... نیز است. مایکروسافت در نسخه جدید ویژوال‌استودیو به توسعه‌دهندگانی که از XML استفاده می‌کنند هم توجه داشته و با افزودن ویژگی‌های جدید تلاش کرده توجه توسعه‌دهندگان Java Script و HTML را به سمت ویژوال‌استودیو جلب کند.

نسخه پیش‌نمایش (Preview) ویژوال‌استودیو Ultimate در کنار ویرایش های Premium و Special از هم‌اکنون قابل استفاده و دانلود است.

دانلود کنید: نسخه پیش‌نمایش Visual Studio 2013

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات