مایکروسافت سیستم تشخیص متن از طریق دوربین را در ویندوز ۸ به نمایش گذاشت

چهارشنبه ۵ تیر ۱۳۹۲ - ۲۳:۰۰
مطالعه 1 دقیقه
شاید این موضوع خیلی برای استفاده کنندگان موبایل تازه نباشد، اما برای ویندوز این امکان به صورت یکپارچه به سیستم عامل اضافه شده است. مایکروسافت پلتفرم بینگ و نقشه سه بعدی را در کنفرانس امروز به نمایش گذاشت و پس از آن از سیستم تشخیص متن از طریق دوربین و فناوری OCR را برای ویندوز معرفی کرد. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

درست است که این امکان قبلا در نسخه موبایل ویندوز وجود داشته است، اما این بار این امکان به صورت بخشی از قابلیت‌های بینگ به ویندوز ۸ راه پیدا کرده است. در نمونه ارایه شده تبلت سرفیس در کنفرانس, مایکروسافت این سیستم را در حالی که یک متن اسپانیایی را پردازش می کرد به نمایش درآورد و سپس این متن تشخیص داده شده به انگلیسی ترجمه شد.

به این ترتیب مثلا می‌توان از این قابلیت در سفر استفاده کرد و از طریق آن منوهای غذا تا تابلوهای راهنمای شهری و غیره را عکس برداری و سپس ترجمه متون درون آنها را مشاهده کرد.

پس از یک دستور صوتی این متن به اپلیکیشن مخصوص سیر و سفر مایکروسافت اضافه شد. به طور حتم با وجود API های متعددی که مایکروسافت به توسعه دهندگان نشان داد, این سازندگان اپلیکیشن می توانند ایده های فراوانی برای استفاده از این امکان بزنند. زمان همه چیز را مشخص خواهد کرد. به نظر شما بهترین کاربرد این ایده برای یک کامپیوتر شخصی یا تبلت چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات