سونی تلفن غول پیکر Xperia Z Ultra را معرفی کرد: صفحه نمایش 6.44 اینچ با رزولوشن 1080p، پردازنده Snapdragon 800

سه‌شنبه ۴ تیر ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۴
مطالعه 3 دقیقه
سونی بالاخره فبلت خود را با نام اکسپریا Z Ultra معرفی کرد. این تلفن غول پیکر، دقیقا همان مشخصات فنی را داراست که پیش از این شایعه شده بود. اکسپریا Z Ultra از نظر ظاهری شبیه به اکسپریا Z بوده و تنها باریک‌تر شده و ابعاد آن به 6.44 اینچ افزایش یافته است. این تلفن مجهز به پردازنده فوق العاده سریع Snapdragon 800 با 4 هسته 2.2 گیگاهرتزی است.
تبلیغات

اکسپریا Z Ultra دارای صفحه نمایش 6.44 اینچ با رزولوشن 1080p، پردازنده 4 هسته‌ای 2.2 گیگاهرتز Snapdragon 800 و سیستم عامل اندروید 4.2 است.

اکسپریا Z Ultra ابعاد نزدیک به تبلت‌های 7 اینچی دارد. این تلفن نزدیک به 50 گرم سنگین‌تر از اکسپریا Z است و 212 گرم وزن دارد. اما ضخامت آن نسبت به اکسپریا Z کاهش یافته و تنها 6.5 میلی‌متر قطر دارد.

گالری تصاویر اکسپریا Z Ultra شامل 16 عکس:

این تلفن دارای 16 گیگابایت حافظه ذخیره سازی داخلی است که نزدیک به 11 گیگابایت آن در دسترس کاربر بوده و باقی آن برای سیستم عامل و نرم افزارهای سیستمی رزور شده است. البته به لطف درگاه میکرو SD، امکان افزایش حافظه ذخیره سازی تا سقف 64 گیگابایت میسر است.

این تلفن غول پیکر از یک باتری 3000 میلی آمپر ساعتی بهره می‌برد که امیدوارم از پس صفحه نمایش 6.5 اینچی و پردازنده 4 هسته‌ای 2.2 گیگاهرتز آن برآید.

0 Xperia Z Ultra Black Campaign

صفحه نمایش 6.44 اینچی Xperia Z Ultra دارای رزولوشن 1920 در 1080 پیکسل می‌باشد که از فناوری خاص Triluminos سونی پشتیبانی می‌کند تا رنگ‌ها را دقیق‌تر و زنده‌تر نمایش دهد. صفحه نمایش 6.44 اینچی به این معناست که این تلفن 60 درصد بیشتر از صفحه نمایش 5 اینچی فضا در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

اکسپریا Z Ultra، همچنین از فناوری X-Reality سونی پیشتیبانی می‌کند که باعث ارتقاء سطح کیفی تصویر می‌گردد و موجب افزایش میزان شارپی تصویر می‌شود.

17 Xperia Family

اکسپریا Z Ultra همچون اکسپریا Z، ضد آب و گرد و غبار است و توانسته استانداردهای IP55 و IP58 را کسب نماید.

اما نکته جالب توجه در آن است که فبلت جدید سونی علاوه بر پشتیبانی از قلم‌های خازنی از مدادهای معمولی نیز پشتیبانی می‌کند و به راحتی می‌توان از مداد یا خودکار عادی برای نوت برداری یا طراحی در آن استفاده کرد. این بدین معناست که امکان استفاده از مدادهای باریک 1 میلی‌متری نیز در این تلفن وجود دارد.

به لطف مینی-اپ‌های سونی کاربر قادر است تا یک پنجره را برروی دیگر اپلیکیشن ها باز نموده و در آن نسبت به یادداشت برداری و یا طراحی اقدام کند. همچنین امکان یادداشت برداری هنگام مکالمه نیز وجود دارد.

34 Xperia Z Ultra

این تلفن همچنین دارای یک دوربین 8 مگاپیکسل با سنسور Exmor RS است که قابلیت فیلم برداری HDR را ارائه می‌کند. یک دوربین 2 مگاپیکسلی نیز در جلوی اکسپریا Z Ultra قرار داده شده تا برای عکس برداری پرتره یا گفتگوی تصویری مورد استفاده قرار گیرد.

تلفن اکسپریا Z Ultra در سه ماهه سوم سال 2013 به همراه اندروید 4.2 روانه بازار خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات