درز تصاویری جدید از آیفون 5S با پردازنده A7

سه‌شنبه ۴ تیر ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۴
مطالعه 2 دقیقه
هفته‌ی گذشته نخستین تصاویر منتسب به آیفون 5S با فلش دوگانه LED و احتمال وجود دوربین 12 مگاپیکسلی به بیرون درز کرد. اما امروز تصویر دیگری منتشر شده که قطعات درونی آیفون بعدی رابه نمایش می‌گذارد. مهم‌ترین نکته مشاهده شده، احتمال وجود پردازشگر A7 است.
تبلیغات

شماره سریال تراشه موجود در عکس، APL0698 می‌باشد که با توجه به شیوه‌ی نام‌گذاری اپل در نسخه‌های پیشین، انتظار می‌رود مربوط به نسل بعدی پردازنده‌های این شرکت یعنی A7 باشد. توجه کنید که تراشه‌ی A6 استفاده شده در آیفون 5 با شماره APL0598 و A6X موجود در چهارمین نسل آیپد APL5598 بوده است. با در نظر گرفتن تغییر دومین رقم از سمت چپ برای هر نسل جدید (چیزی که در میان پردازنده‌های A4 و A5 هم قابل مشاهده است) می‌توانیم تا قدری از پیشبینی خود اطمینان بیشتری حاصل کنیم.

البته موارد دیگری نیز قابل رویت هستند؛ به طور مثال می‌توان حافظه رم 1 گیگابایتی از نوع Elpida را نام برد که پیشتر در تراشه A6 هم تعبیه شده بود.

iPhone5s 0

البته صحبت‌هایی هم از تغییر بخشی از زنجیره‌ی تامین قطعات، خصوصا تولید پردازشگر اصلی به میان آمده، چرا که شناسه درج شده بر روی تراشه اصلی، بر خلاف مدل‌های قبلی که با حرف N شروع می‌شد که مربوط به سامسونگ است، با حرف K شروع شده و به شکل "K1A0062" درج شده است . این موضوع را می‌توان، حاکی از تمایل اپل برای خارج کردن سامسونگ از زنجیره‌ی تامین خود دانست.

این مساله زمانی قوت بیشتری پیدا می‌کند که شایعات منتشر شده، مبنی بر قرارداد سه ساله اپل با یک تولید کننده تایوانی به نام TSMC را به یاد بیاوریم که قرار است از سال 2014 تولید تراشه‌های A8 برای نسل‌های آتی آیپد، آیفون و آیپاد تاچ را برعهده گیرد.

بهرحال اپل در نسل بعدی پردازشگر‌های‌ استفاده شده در آیفون، از گرافیک و احتمالا هسته‌های بیشتری استفاده خواهد کرد و مطابق بروزرسانی‌های پیشین، با قدرتی تا 2 برابر بیشتر از نسخه فعلی، به تصاحب مجدد صدر لیست‌های برتر خواهد اندیشید.

البته باید منتظر نسخه‌ی A7X، با قدرت گرافیکی بیشتر هم باشیم تا امور پردازشی نسل بعدی آیپد یعنی نسخه‌ی پنجم را بر عهده گیرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات