چطور از زبانه‌های جدید جیمیل استفاده کنیم؟

دوشنبه ۳ تیر ۱۳۹۲ - ۱۹:۰۱
مطالعه 3 دقیقه
ماه گذشته شاهد اضافه شدن قابلیتی جذاب به سرویس جیمیل گوگل بودیم که به ما امکان می‌دهد با استفاده از زبانه‌های چندگانه به مدیریت و مشاهده آسان‌تر و سریع‌تر ایمیل‌هایمان بپردازیم. در این مطلب با بررسی این تغییر ظاهری و امکاناتی که دراختیار کاربران می‌گذارد با ما همراه باشید.
تبلیغات

نخست باید گفت که تب‌های جدید در اپلیکیشن دیگر سیستم عامل‌‌ها چون iOS و اندروید گنجانده شده است. پس مطالعه این مطلب به تمامی کاربران وب و موبایل توصیه می‌شود.

در صورتی‌که ظاهر جدید و کاربرد زبانه‌ها مورد پسندتان واقع نشد می‌توانید به همان ظاهر پیشین برگردید. برای فعال سازی قابلیت زبانه‌ها یا اصطلاحا تب‌ها می‌توانید ازطریق مرورگر به حساب جیمیل خود وارد شده و سپس با کلیک روی علامت تنظیمات در بالا و سمت راست صفحه، گزینه‌ی Configure Inbox را انتخاب کنید. سپس از پنجره‌ی باز شده تنظیمات مورد نظر و زبانه‌های مورد نیاز خود را انتخاب کرده و از امکانات جدید لذت ببرید.

بررسی تلفن هوشمند Xperia M2 Aqua سونی

زبانه‌های موجود عبارت‌اند از Primary که ایمیل‌های اصلی‌تان که اغلب از اشخاص حقیقی، دوستان و لیست مخاطبانتان می‌آیند را در خود جای می‌دهد، Social که ایمیل‌های دریافتی از شبکه‌های اجتماعی چون توییتر، فیسبوک و گوگل پلاس را که اغلب جنبه‌ی آگاه سازی داشته یا دعوت‌نامه مانند هستند را به نمایش می‌گذارد، Promotions که معمولاً از جانب اشخاص حقوقی، وب سایت‌های تبلیغاتی و مراکز فروش و خدمات اینترنتی می‌رسند را مرتب سازی می‌کند و درآخر Updates و Forums که مشخصا ایمیل‌هایی از انجمن‌های اینترنتی و آخرین به‌روزرسانی‌های ارائه شده را در خود ذخیره می‌کنند. با افزودن یا حذف تیک کنار هر گزینه، می‌توانید نسبت به فعال یا غیر فعال کردن هر یک اقدام کنید.

بررسی تلفن هوشمند Xperia M2 Aqua سونی

در پایان نیز گزینه‌ای تحت عنوان Include starred in Primary را مشاهده می‌کنید که با انتخاب آن تمامی ایمیل‌هایی که ستاره‌دار کرده‌اید، بدون توجه به این‌که اصالتا به کدام زبانه تعلق دارند، در تب Primary قرار می‌گیرند.

برای انتقال ایمیل‌هایتان به تب‌های دیگر می‌توانید روی آن کلیک کرده، روی تب دلخواه کشیده و سپس رها کنید. یا روی آن راست‌کلیک کنید و ازطریق گزینه Move to تب مورد نظر را انتخاب کنید. بعد از انجام این کار از شما پرسیده می‌شود که آیا مایلید از این پس ایمیل‌های این آدرس در تب جدید و انتخابی شما قرار گیرند؟ می‌توانید بنابر خواست خود به این سؤال پاسخ مثبت یا منفی دهید. برای افزودن تب‌های بیشتر روی علامت + که در کنار تب‌هایتان به نمایش درمی‌آیند کلیک کنید.

شما هم می‌توانید نظرات و تجارب خود از نمایش تب گونه جدید جیمیل را با دوستان خود در زومیت به اشتارک بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات