مایکروسافت و اوراکل قرار است دوشنبه هفته آینده مشارکت رسمی خود را در زمینه سرویس ابری اعلام کنند

یک‌شنبه ۲ تیر ۱۳۹۲ - ۱۷:۳۹
مطالعه 2 دقیقه
«استیو بالمر» مدیرعامل مایکروسافت، «ساتیا نادلا» رئیس بخش ویندوز Azure این شرکت و «مارک هورد» رئیس هیات مدیره کمپانی اوراکل قرار است هفته آینده یک کنفرانس مطبوعاتی پیرامون مشارکت‌های گسترده‌تر دو کمپانی برگزار نمایند.
تبلیغات

این کنفرانس دقیقا دو روز قبل از کنفرانس توسعه دهندگان مایکروسافت (Build) برگزار خواهد شد. «لری الیسون» مدیرعامل اوراکل در طی یک تماس تلفنی با اصحاب رسانه این موضوع را به طور رسمی اعلام کرده است. وی همچنین تصریح کرده که یکی از مفاد این مشارکت مربوط به شرکت Sales Force می‌باشد که در زمینه تولید نرم‌افزاهای مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) و محاسبات ابری فعالیت می‌کند.

الیسون گفته است که:

هفته آینده ما به طور رسمی مجموعه مشارکت‌های فناوری را با بزرگترین و تاثیرگذارترین کمپانی‌های ارائه دهنده نرم‌افزار به عنوان سرویس (SaaS) و همچنین کمپانی‌های موثر در امر زیرساخت در زمینه ابری را اعلام خواهیم نمود.

هنگامی که این کنفرانس مطبوعاتی برای دوشنبه هفته آینده برنامه‌ریزی می‌شود، سوالات زیادی در مورد اینکه این دو کمپانی بزرگ قرار است چه کاری انجام دهند در ذهن بسیاری از افراد شکل می‌گیرد. اوراکل تکنولوژی مدیریت پایگاه داده خود موسوم به 12c را اخیرا اجرایی کرده است؛ این تکنولوژی مهرماه سال گذشته توسط این شرکت معرفی شده بود و به گفته الیسون این قابلیت را دارد که به طور کامل مبتنی بر حافظه عمل کند. این مدل از سیستم‌های مدیریت پایگاه‌های داده درست شبیه سیستم‌های کمپانی SAP HANA عمل می‌کنند به نحوی که به جای استفاده از منابع دیسک سخت کلیه اعمال خود را به طور کامل بر روی حافظه‌ها انجام می‌دهند که باعث عملکرد سریع آن‌ها در تمامی امور خواهد شد.

تحلیلگران صنایع فناوری معتقدند که مایکروسافت و اوراکل قصد دارند تا به طور مشترک راهکارهای ابتکاری خود را برای رقابت با دو غول عرصه خدمات ابری یعنی پای‌وتال و جنرال الکتریک که اخیرا یک قرارداد همکاری بزرگ را با یکدیگر بسته‌اند به کار گیرند.

به هر حال باید دید که آیا این مشارکت رسمی باعث خواهد شد که اوراکل کنترل بسیاری از پایگاه‌های داده ابری مایکروسافت را بدست گیرد یا خیر؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات