سازمان هوانوردی فدرال ایالات متحده، محدودیت‌ استفاده از گجت‌ها را در هواپیما کاهش می‌دهد

جمعه ۳۱ خرداد ۱۳۹۲ - ۲۲:۵۳
مطالعه 2 دقیقه
در حال حاضر استفاده از ابزارهای الکترونیکی در هنگام پرواز، مخصوصا زمان بلند شدن یا نشستن هواپیما ممنوع است. حال سازمان هوانوردی فدرال امریکا خود را آماده می‌کند تا محدودیت‌های مربوط به استفاده از ابزارهای الکترونیکی شخصی در هواپیما را کاهش دهد. حدود یک سال پیش این سازمان اعلام کرد که در حال انجام بررسی‌های نهایی برای رفع این محدودیت‌ها است و حال به نظر می‌رسد که آنها به نتیجه رسیده‌اند.
تبلیغات

وال استریت ژورنال گزارش کرده که 28 نفر از اعضاء تیم مشاوره سازمان هوانوردی امریکا، کاهش این محدودیت ها را توصیه کرده‌اند. آنها تاثیر گجت‌ها در زمان بلند شدن و نشستن هواپیما را مورد بررسی دقیق قرار داده‌اند و به این نتیجه رسیده‌اند که این دستگاه‌های الکترونیکی تاثیر منفی بر سیستم ناوبری هواپیما ندارند.

براساس قوانین فعلی که از سال 1966 تا به امروز مورد استفاده قرار می‌گیرد، استفاده از ابزارهای الکترونیکی شخصی مسافران تا رسیدن به ارتفاع 10 هزار پایی ممنوع است.

مقاله‌های مرتبط:

    تیم مشاوره این سازمان هنوز طرح پیشنهادی خود را نهایی ننموده و جزئیات کامل را تهیه نکرده است. اما آنها به وضوح اعلام نموده‌اند که دلیلی برای محدودیت‌‌های فعلی وجود ندارد. اگر سازمان هوانوردی فدرال نیز به پیشنهاد آنها توجه کند، احتمالا شاهد محدودیت‌های کمتر در زمینه استفاده از ابزارهای الکترونیکی شخصی در پروازها خواهیم بود. از جمله ابزارهای که استفاده از آنها در زمان بلند شدن هواپیما مجاز نیست می‌توان به لپ تاپ، موبایل، کتاب خوان‌ها و غیره اشاره کرد.

    به این نکته نیز توجه داشته باشید که مکالمه موبایل در هواپیما جزو این بررسی به شمار نمی‌رود. سازمان فدرال هوانوردی برقراری تماس تلفنی در هواپیما را ممنوع نموده، چرا که آنها از این بابت ترس دارند که شاید شبکه‌های موبایل با سیستم انتقال اطلاعات بی سیم هواپیماها تداخل ایجاد کند. البته در این باره نیز بسیاری از کارشناسان باور دارند که به دلیل اختلاف فرکانسی بین ارتباطات تلفن همراه با ارتباطات بی سیم مورد استفاده در هواپیماها، هیچ مشکلی نیز در این رابطه ایجاد نمی‌شود.

    در نهایت از آنجایی که حتی پس از اعلام سازمان هوانوردی فدرال ایالات متحده مبنی بر آسان گرفتن استفاده از گجت ها در پروازها باز هم خود خطوط هوایی مجاز به ادامه ممنوعیت‌ها هستند، شاید بسیاری از ایرلاین‌ها نسبت به حذف محدودیت‌ها اقدام نکنند و شاید هم برخی به اعمال محدودیت‌ها ادامه دهند.

    تبلیغات
    داغ‌ترین مطالب روز

    نظرات

    تبلیغات