تبلت هیبریدی ATIV Q سامسونگ معرفی شد

جمعه ۳۱ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۱:۲۲
مطالعه 6 دقیقه
تبلت هیبریدی ATIV Q سامسونگ، کامپیوتر اسلایدر با قابلیت اجرای همزمان اندروید و ویندوز 8 رونمایی شد.
تبلیغات

امشب سامسونگ از محصولات جذاب و بعضا دوست داشتنی مانند دوربین DSLR بدون آیینه اندرویدی یا تبلت سبک ویندوزی ATIV Tab 3 پرده برداشت، اما جذاب‌ترین محصول معرفی شده در این کنفرانس، ATIV Q نام داشت، تبلت هیبریدی که سیستم عامل ویندوز 8 و اندروید را بصورت همزمان اجرا می‌کند و هر وقت اراده کنید به تبلت یا لپ تاپ و یا حالتی بین این دو تبدیل می‌شود.

ATIV Q از جنبه‌های مختلف شبیه به Transformer Book Trio ایسوس است. این محصول نیز سیستم عامل اندروید 4.2 را به همراه ویندوز 8 بصورت همزمان اجرا می‌کند و کاربر از طریق یک کلیک قادر است به راحتی بین دو سیستم عامل سویچ کند.

این محصول از یک CPU اینتل Core i5 اینتل از خانواده هسول و صفحه نمایش 13.3 اینچ با رزولوشن فوق العاده بالای 3200 در 1800 پیکسل بهره می‌برد. براساس اعلام سامسونگ تبلت هیبریدی ATIV Q حدود 1.29 کیلوگرم وزن و 13.9 میلی متر ضخامت دارد. از دیگر قابلیت‌‌های کلیدی و ارزشمند این محصول می‌توان به پشتیبانی از قلم دیجیتال S-Pen اشاره کرد که به لطف صفحه دیجیتایزر قادر به حس نمودن میزان فشار وارده شده قلم به صفحه است.

صفحه کلید تبلت سامسونگ ATIV Q به صورت کشویی در پشت صفحه نمایش جمع می‌شود تا کاربر در صورت نیاز به راحتی قادر به استفاده از تبلت باشد و هر زمان که مایل باشد آن را به یک لپ تاپ تبدیل کند.

ایتیو کیو از نظر نرم افزار مجهز به سیستم عامل ویندوز 8 و اندروید 4.2.2 است. جالب اینکه کاربر به راحتی می‌تواند فایل‌ها، تصاویر و اسناد خود را بین دو سیستم عامل به اشتراک گذاشته و به آنها دسترسی داشته باشد.

از آنجایی که این محصول مجهز به پردازنده Haswell اینتل است انتظار می‌رود طول عمر باتری قابل قبولی را ارائه کند.

همانطور که پیش‌تر اشاره کردیم ATIV Q قادر است، در حالت تبلت یا لپ‌تاپ مورد استفاده قرار گیرد؛ اما دو حالت دیگر نیز وجود دارد، در حالت اول، صفحه نمایش درست به موازی صفحه کلید و در بالای آن قرار می‌گیرد و در این حالت کاربر می‌تواند از صفحه کلید استفاده نماید. و حالت دیگر نیز روی صفحه نمایش به پشت دستگاه می‌چرخد و برای نمایش تصویر به شخص دیگر مناسب است.

نکته بسیار جذاب در این محصول آن است که سیستم عامل اندروید همچون یک نرم افزار در دل ویندوز 8 اجرا می‌شود. یعنی نیازی نیست که سیستم عامل را از نو بوت کرده و وارد اندروید شوید. برای اجرای اندروید تنها کافی است روی آیکون آن در رابط کاربری ویندوز 8 کلیک کنید.

نکته جذاب دیگر آن است که می‌توانید اپلیکیشن‌های موجود در اندروید را در به لیست میانبرهای ویندوز 8 اضافه کنید و مثلا نرم افزار جیمیل اندروید را به لیست اپلیکیشن های ویندوز اضافه کنید. در این حالت هر بار که برروی میانبر برنامه اندرویدی کلیک کنید، سیستم عامل اندروید بلافاصله اجرا شده و نرم افزار مربوطه در آن باز می‌شود.

همچنین از آنجایی که اندروید در دل ویندوز 8 اجرا می‌شود، شما می‌توانید با کل سیستم عامل اندروید همچون یک اپلیکیشن ویندوزی برخورد کنید و بعنوان مثال آن را در کنار یک برنامه ویندوزی اجرا کنید و هر دو را در در کنار هم برروی صفحه نمایش، مشاهده نمایید. برای درک بهتر این موضوع به ویدیویی که در ادامه آمده توجه کنید:

نظر شما در رابطه با ATIV Q چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات