سامسونگ ATIV Tab 3 را معرفی کرد: تبلت 10.1 اینچ مبتنی بر ویندوز 8 به همراه S PEN

جمعه ۳۱ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۰:۰۲
مطالعه 3 دقیقه
امشب، شب سامسونگ است و کنفرانس خبری آن‌ به صورت زنده در سایت زومیت به اطلاع مخاطبان فهیم ایرانی و گیک‌های وطنی رسید. در خلال این مراسم، نمایندگان شرکت کره‌ای برخی از مهم‌ترین دستاوردهای شرکت مطبوع خود را رونمایی کردند، از آن بین می‌توان به تبلت ویندوزی ATIV Tab 3 اشاره کرد که برای علاقه‌مندان به ویندوز و طرفداران پر و پا قرص مایکروسافت طراحی شده است. در ادامه با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

این تبلت شباهت‌های زیادی به عموزاده‌‌های اندرویدی خود در سری گلکسی دارد و تا حدودی از همتای خود Q متفاوت است، چرا که فاقد ابزاری برای اجرای سریع سیستم‌عامل گوگل است. از سوی دیگر این تبلت از طراحی فوق نازک و استانداردهای معمول سامسونگ بهره خوبی برده است.

ATIV Tab 3، جدیدترین تبلت مبتنی بر ویندوز 8 سامسونگ است که نسخه کامل این سیستم‌عامل بر روی آن نصب شده است. استفاده از نسخه کامل ویندوز 8 به این معنی است که سامسونگ از پردازنده x86 در این تبلت استفاده کرده است، بنابراین تمامی نرم‌افزارهای قدیمی ویندوز بر روی آن اجرا خواهند شد.

علاوه بر ویندوز 8، نسخه کامل مجموعه آفیس 2013 نیز بر روی ATIV Tab 3 نصب شده است. این تبلت از یک باتری نسبتا قوی با طول عمر 8.5 ساعت بهره می‌برد. این بدان معناست که این تبلت جدید می‌تواند مدت زمان یک سوم روز را بدون نیاز به اتصال به جریان برق روشن بماند.‎

در حالی که قادر به تأیید قطر دقیق این دستگاه به ضخامت 8.2 میلیمتر نیستیم اما این تبلت را می‌توان نازک‌ترین نمونه در جهان دانست. سامسونگ همچنین تأیید کرده که از پردازنده‌ی Z2760 Atom  و 2 گیگا بایت حافظه رم در دل ATIV Tab 3 استفاده کرده است.

قرار است وزن کل این تبلت معادل 19 اونس (550 گرم ) باشد و علی‌رغم تمامی این ظرافت‌های استادانه، سامسونگ اعلام کرده تبلت ویندوزی ATIV Tab 3 می‌تواند شارژدهی 8.5 ساعته را داشته باشد.

نکته جالب دیگر استفاده از قلم S PEN در ATIV Tab 3 می‌باشد که این امکان را به کاربران محصولات ویندوزی سامسونگ خواهد داد تا با استفاده از آن به نگارش و طراحی در محیط ویندوز 8 بپردازند. حال باید دید که ترکیب این قلم جادویی و مجموعه آفیس 2013 مایکروسافت چگونه خواهد بود. سامسونگ در این برای این تبلت ویندوزی نرم افزارهای اختصاصی S PEN را نیز طراحی نموده تا کاربران تجربه جذابی از نگارش و طراحی را تجربه کنند.

در این تبلت از یک صفحه نمایش 10.1 اینچ با رزولوشن 1366 در 768 استفاده شده است که با S PEN که در گوشه پایین سمت راست دستگاه قرار گرفته به طور یکپارچه کار می‌کند.

ATIV Tab 3 یک کامپیوتر شخصی کامل را در قالب یک ابزار سبک و قابل حمل به کاربران هدیه می‌دهد. استفاده از قلم S PEN نیز قطعا برای علاقه‌مندان ویندوز 8 و مجموعه آفیس لذت بخش خواهد بود.‎

پوشش زنده زومیت از کنفرانس گلکسی و ATIV سامسونگ در لندن

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات