تایید شد: اف بی آی به وسیله پهپادها به جاسوسی در داخل خاک آمریکا می‌پردازد

پنج‌شنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۴
مطالعه 2 دقیقه
آژانس امنیت ملی آمریکا دوران سختی را سپری می‌کند و تقریبا هر روز خبرهای عجیبی از این سازمان امنیتی مشهور به گوش می‌رسد. در تازه‌ترین و شاید غم‌انگیز ترین آن‌ها، اف بی آی که به سازمان جاسوسی، در داخل آمریکا شهرت دارد، تایید کرده که با استفاده از پیشرفته ترین تکنولوژی‌ها به جاسوسی میان شهروندان این کشور مشغول است.
تبلیغات

«رابرت مولر» مدیر سازمان تحقیقات فدرال ایالات متحده آمریکا (اف بی آی) در زمینه استفاده این سازمان از پهپادها برای انجام عملیات جاسوسی علیه شهروندان این کشور به کمیته مجلس سنای این کشور گفت:

ردپای ما در این ماجرا بسیار اندک است. ما در موارد نادر اقدام به انجام چنین کارهایی نموده‌ایم.

این جمله مولر گویای این است که این سازمان به طور حتم از پهپادها برای انجام عملیات شنود و نظارت بر شهروندان در داخل خاک آمریکا استفاده کرده است و به گفته خود او «به طور بسیار بسیار اندک و به ندرت این اتفاق رخ داده است» البته احتمالا او این جمله را برای کاهش فشار ناراحتی شهروندان آمریکایی بیان کرده است.

اداره هوانوردی فدرال ایالات متحده (اف ای ای) اخیرا لیست تمام سازمانهای دارای صلاحیت برای به پرواز درآوردن پهپاد بر فراز خاک ایالات متحده را منتشر کرده که نام اف بی آی نیز در آن دیده می‌شود. استفاده از پهپادها در عملیات گشت مرزی امری است رایج که امروزه اغلب کشورها از آن استفاده می‌کنند، اما استفاده از این هواپیماهای بدون سرنشین برای گشت زنی در مناطق داخلی آمریکا و رصد کردن شهروندان،  آن‌هم توسط سازمان جاسوسی داخلی این کشور عجیب به نظر می‌رسد. و  به هر حال آن‌چه که واضح و مشخص است این است که آمریکا آشکارا و صریح شهروندان خود را به طور کامل و از طرق مختلف، چه هوایی و چه زمینی، تحت کنترل دارد. البته FBI اعلام کرده که آنها برای حفظ امنیت شهروندان دست به این کار زده‌اند اما به هر حال این کار نقض حریم خصوصی مردم است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات