شاتر‌: عکس‌های مسابقه «مسافر» نشنال‌ جئوگرافیک (قسمت دوم)

یک‌شنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۲ - ۲۲:۱۵
مطالعه 8 دقیقه
بیست‌ و‌ پنجمین دوره مسابقات سالانه «مسافر» در حال برگزاری است و تا ۳۰ ژوئن (۹ تیرماه) برگزیدگان آن معرفی خواهند شد. نشنال جئوگرافیک در حرکتی سخاوتمندانه پیش از پایان مرحله پذیرش عکس‌ها، تعدادی از بهترین عکس‌های ارسال شده را دراختیار علاقمندان قرار داده است. با قسمتی دیگر از «شاتر» همراه ما باشید.
تبلیغات

هفته گذشته، قسمت اول از عکس‌های مسابقه مسافر (Traveler)، نشـنــال‌ جئوگرافیــک را برای شما منتشر نمودیم. در ادامه بخش دیگری از این عکس‌ها را مرور خواهیم کرد.

بررسی تلفن هوشمند Xperia M2 Aqua سونی

تصویری از دورنمای بخش جدید شهر تایپه. توده عظیم ابرها در دوردست و انعکاس نور شهر در میان آن‌ها، آسمان شهر را به یک نقاشی شبیه کرده است.

عکاس نامشخص

بررسی تلفن هوشمند Xperia M2 Aqua سونی

یکی از زنان محلی میانمار (برمه)، که به صورت سنتی حلقه‌هایی بر گردن خود قرار داده است. به مرور زمان به تعداد این حلقه‌ها اضافه می‌شود. این زنان از دامنه‌های کوه خود را به شهر می‌رسانند تا جواهرات و کیف‌های دست‌باف خود را به توریست‌ها بفروشند.

عکس از Cynthia MacDonald

بررسی تلفن هوشمند Xperia M2 Aqua سونی

کائوآئی، یک از ایالت‌های هشت‌گانه هاوایی است که به خاطر محیط بکر و جادویی‌اش شهرت یافته‌ است. محلی که حس آزادی و تأمل را در انسان برانگیخته می‌کند. در این ساحل منحصربفرد، امواج آب دوباره به مکان اول خود بازمی‌گردند و این حرکت، باعث ایجاد اشکال جالبی در سنگ‌ها و صخره‌ها می‌شود.

عکس از Lace Andersen

بررسی تلفن هوشمند Xperia M2 Aqua سونی

خفاش جوان، در آغوش مادرش در حال پرواز در یک معبد

فلسطین اشغالی

عکس از Gilad Guy

بررسی تلفن هوشمند Xperia M2 Aqua سونی

بونوبوها، نژادی ناشناخته از میمون‌ها. اغلب مردم نمی‌دانند که بونوبوها چه هستند. عکاس این تصویر، به مدت چهارسال, در باغ‌وحش جکسون‌ویل (Jacksonville) فلوریدا در حال مطالعه روی رفتار این گونه بوده است. او درباره این تجربه می‌گوید: «هنگام عکس‌برداری از بونوبوها، دقیقه‌ها به ساعت تبدیل می‌شوند. بونوبو‌ها در‌واقع نزدیکترین گونه به نژاد انسان هستند و امیدوارم فرصت عکسبرداری از آن‌ها را در طبیعت داشته باشم.»

عکس از Francisco Mingorance

بررسی تلفن هوشمند Xperia M2 Aqua سونی

در مسیر حرکت به سمت ارگاکی (Ergaki)، کراسنویارسک، روسیه.گرگ‌و‌میش آسمان به واسطه نورهای یکی از پایگاه‌های دوردست محو می‌شود.

عکس از Alexander Nerozya

بررسی تلفن هوشمند Xperia M2 Aqua سونی

صحنه‌ای چشمگیر و خیره‌کننده از یک صبح سحرانگیز در منطقه کاپادوکیه، ترکیه

عکس از Reynaldi Herdinanto

بررسی تلفن هوشمند Xperia M2 Aqua سونی

دریاچه بی‌کال (Baikal) در قلب سیبری روسیه، هر سال یخ می‌بندد. عکاس در حال قدم زدن روی این دریاچه یخ‌زده بود و با درازکشیدن روی زمین این تصویر زیبا از غروب خورشید را ثبت کرد.

عکس از Edward Graham

بررسی تلفن هوشمند Xperia M2 Aqua سونی

حضور غیرمنتظره یک کودک در هنگام عکسبرداری از شهر قدیمی Sun City

هند

عکس از Burno Tamiozzo

بررسی تلفن هوشمند Xperia M2 Aqua سونی

خروش و فوران آتشفشان Cordon Caulle در شیلی. این تصویر از فراز کوه آنتی‌لانکا گرفته شد. عکاس می‌گوید: «با وجود فاصله زیاد از فوران، صدا و صحنه باورنکردنی بودند. این شب، یک تجربه خارق‌العاده در زندگی من محسوب می‌شود.»

عکس از Rival Gustavo

بررسی تلفن هوشمند Xperia M2 Aqua سونی

عکاس، این تصویر را در اوایل بهار و در نزدیکی سرریز سد جردن، مدت کوتاهی پس از بازگشت عقاب‌های دریایی به منطقه ثبت کرد. در این فصل عقاب‌های دریایی در این منطقه در حال ماهیگیری و شکار دیده می‌شوند.

عکس از Brad Lenear

بررسی تلفن هوشمند Xperia M2 Aqua سونی

یک دانشمند در حال صعود از یک غار یخی که توسط گدازه‌های آتشفشانی ساخته شده است.

Mt. Erebus، قطب جنوب

عکس از Alasdair Turner

33

در یک بعدازظهر آفتابی، توفان در حال نزدیک شدن به این منطقه چشم‌نواز است.

مونتانا، ایالات متحده

عکس از James Lam

34

غزال تک شاخ در یک لحظه مناسب به دوربین و عکاس خیره شد.

منطقه ملی ماسای مارا، کنیا

عکس از Kelly Reifstenzel

35

جاده دوکِ وست‌مینستر

چستر، انگلستان

عکس از Robert Reginald Williams

36

کابوی پیر. این مرد در به همراه دوستش سراسر ایالت مونتانا را با امکانات سنتی و قدیمی یک کابوی زیر پا گذاشتند.

عکس از Jesper Anhede

37

پرگامون، یکی از شهرهای یونان باستان در ۲۶ کیلومتری دریای اژه و در سمت شمال رودخانه Ciacus واقع شده است. درباره این شهر، افسانه‌های زیادی نقل شده است.

عکس از Mehmet Fatih Yaldiz

38

یابود ملی برج شیاطین، وایومینگ، ایالات متحده

عکس از Drew Gilmour

39

کوسه سفید، با قدرت فوق‌العاده خود از درون آب به بیرون پرید. این تصویر در گنس‌بای (Gansbaai) آفریقای جنوبی ثبت شده است. تنها مکانی که می‌توان شاهد رفتارهای طبیعی کوسه‌های سفید بود.

عکس از Rival Gustavo

40

این عکس در کمپونگ پولر در شرق جاکارتا گرفته شده است. این روستا بواسطه رنگ‌های زیبا و هزارپیچ‌هایش منحصربفرد است. عکاس برای مدتی در این کوچه تاریک منتظر ماند، تا از خروج یک کودک از خانه و دویدن وی عکس بگیرد.

عکس از Micheal Ken

41

این کلیسا نزدیک به ۲۰۰ سال پیش در کنار رودخانه Hemavathi در منطقه Hassan هند ساخته شده است. ۲۵ سال پیش سد Gorur در این منطقه ساخته شد. هر ساله در هنگام شروع بادهای موسمی و پرشدن دریاچه سد، کلیسا به زیر آب می‌رود. در هربار زیر آب رفتن کلیسا بخشی از آن نابود می‌شود. این تصویر به خوبی نشان می‌دهد که انسان چه می‌سازد و طبیعت چگونه آن را از او می‌گیرد.

عکس از Gurdyal Singh

امیدواریم از مشاهده این مجموعه لذت برده باشید. نظرات خود را درباره بخش جدید «شاتر» با ما در میان بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات