مایکروسافت سرفیس آرتی بعدی را با پردازنده‌ی S800 کوالکام عرضه خواهد کرد

چهارشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۹
مطالعه 2 دقیقه
بنا به گزارش بلومبرگ، با توجه به این‌که سرفیس آرتی فعلی با پردازنده‌ی تگرا 3 نتیجه‌ی مطلوبی نگرفته، مایکروسافت تصمیم دارد تا نسخه‌ی بعدی و بهبود یافته آن را با پردازنده‌ی کوالکام روانه‌ی بازار کند. البته در این گزارش آمده که بازهم برخی از نسخه‎های سرفیس از پردازنده‌ی انویدیا استفاده خواهند کرد. بنابراین انتظار می‌رود که تا اواخر سال جاری میلادی، شاهد معرفی نسخه‌‌‌های جدید از سرفیس آرتی باشیم.
تبلیغات

اخیراً خبری مبنی بر آزمایش ویندوز 8.1 آرتی روی پردازنده‌ی اسنپدراگون 800 کوالکام دریافت کردیم که با ابراز علاقه دو شرکت مایکروسافت و کوالکام نسبت به همکاری مشترک، قوت بیشتری گرفت. تراشه‌ای که از نسل چهارم فناوری ارتباطات مخابراتی موسوم به LTE بهره برده و می‌تواند اینترنتی با پهنای باند و سرعت بالا را برای کاربران سرفیس آرتی به ارمغان بیاورد. بنا به گزارش مسئولان، امروزه گرایش تبلت‌ها و کامپیوترهای مبتنی بر ARM به سمت فناوری‌های پهن باند 4G و 3G افزایش یافته و در حال پیشی گرفتن از سایرین است.

این روزها مایکروسافت سخت مشغول به فروش سرفیس‌های RT موجود در انبارهایش است و به نظر می‌رسد و با توجه به طرح‌های تشویقی خاصی که برای فروش این تبلت در نظر گرفته، به نظر می‌رسد به‌زودی تمام کالاهای باقی مانده را به فروش برساند. به‌طور مثال، در کنفرانسی که اوایل ماه جاری میلادی برگزار شد، شرکت‌کنندگان می‌توانستند با پرداخت تنها 99.99 دلار، یک سرفیس آرتی 64 گیگابایتی به همراه تاچ‌کاور دریافت کنند. دانش آموزان برخی از مدارس سراسر جهان نیز قادرند با پرداخت 199 دلار، صاحب یک دستگاه سرفیس RT شوند.

اما موضوع اساسی در این است که آیا با شرایط فعلی ویندوز RT شانسی برای موفقیت دارد؟ ویندوز RT زمانی معرفی شد که اینتل پردازنده مناسبی برای رقابت با رقبای مبتنی بر معماری ARM نداشت و از نظر طول عمر باتری نمی‌توانست با آن‌ها رقابت کند. مایکروسافت نیز که از اینتل نامید شده بود، برای اینکه از قافله جا نماند، نسبت به معرفی ویندوز RT که با پردازنده‌های ARM سازگار است، اقدام کرد. اما حالا با معرفی نسل جدید پردازنده‌های اتم و هسول، اینتل قواعد بازی را برهم زده و حضوری قدرتمند را در بازار ابزارهای موبایل آغاز کرده است. هرچند ویندوز RT از نظر ظاهری و امکانات داخلی سیستم عامل بی‌نهایت شبیه ویندوز 8 است، اما محدودیت‌هایی همچون عدم پشتیبانی از نرم افزارهای قدیمی ویندوز، باعث شده تا مورد استقبال کاربران قرار نگیرد و از طرفی اینتل با ارائه پردازنده‌های جدید اتم، به خوبی ثابت کرده که تبلت‌های ویندوز 8 مبتنی بر پردازنده‌های این شرکت از نظر قدرت، کارایی و طول عمر باتری کاملاً توانمند هستند.

اقدامات اخیر مایکروسافت نشان از آن دارند که این شرکت تصمیم دارد تا هم‌زمان با معرفی ویندوز 8.1 آرتی در پاییز، نسل جدید تبلت‌های مبتنی بر آن را نیز معرفی کرده و به بازار عرضه کند. حال به نظر شما آیا استفاده از پردازنده قدرتمند Snapdragon 800 می‌تواند موجب تشویق کاربران نسبت به خرید تبلت سرفیس RT شود؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات