یک ژست حرکتی جدید و گزینه‌هایی برای مدیریت پوشه‌ها و چندوظیفگی که در تنظیمات iOS 7 مخفی مانده‌اند

چهارشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۱
مطالعه 2 دقیقه
با ارائه نخستین نسخه‌ی بتای iOS 7 توسط اپل، زمینه‌ی کنجکاوی کاربران و توسعه دهندگان این پلتفرم نیز فراهم شده تا به کشف ویژگی‌های جدید و پنهان آن بپردازند. جدیدترین یافته‌ها، از وجود یک ژست حرکتی جدید و تنظیمات بیشتر برای پوشه‌ها و بخش چندوظیفگی خبر می‌دهند.
تبلیغات

وجود این تنظیمات مخفی نشان از آن دارند که اپل در حال آزمایش گزینه‌ها و امکانات گوناگونی است که ممکن است در نسخه‌ی نهایی که در پاییز امسال عرضه می‌شود، وجود داشته باشند یا به کلی حذف گردند.

بررسی نکسوس 5 گوگل

اولین مورد امکان جا به جایی میان برنامه‌ها و صفحات گوناگون از طریق لمس و کشیدن می‌باشد. بدین صورت که باید انگشت خود را از یک سوی نمایشگر به سمت دیگر بکشید.

مورد دوم قابلیت پنهان کردن برنامه‌های در حال نصب و همچنین ایجاد پوشه درون پوشه‌ای دیگر است که در گذشته تنها با استفاده از ترفند های موجود در سیدیا امکان پذیر بود.

2

با استفاده از گزینه‌های جدید قادر خواهید بود حالت برنامه‌ی newsstand و آیکون پوشه‌ها را به صورت شیشه‌ای درآورده و یا به شخصی سازی آیکون دیگر برنامه‌ها (البته به صورت محدود) بپردازید. همچنین می‌توانید سرعت انیمیشن‌های سیستم عامل را کم و زیاد کنید.

کاشف ماجرا جوی ما که همزه سود نام دارد، با استفاده از روشی ناشناخته توانسته این تنظیمات را کشف و آشکار کند، هرچند هنوز راز دستیابی به گزینه‌های یاد شده را فاش نکرده است. بنابراین فعلا کاربران عادی و توسعه دهندگان، از دسترسی به موارد یاد شده باز خواهند ماند.

به نظر شما، آیا اپل واقعا قصد دارد کاربران را از جیل بریک دستگاهشان بی‌نیاز کند؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات