هواوی به تصاحب نوکیا فکر می‌کند به شرطی که ویندوز فون را کنار بگذارد

چهارشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۸
مطالعه 2 دقیقه
ارزش سهام نوکیا دیروز افزایش یافت و تنها دلیل آن نیز ابراز علاقه کمپانی چینی هواوی نسبت به خرید شرکت فنلاندی نوکیا بود. بله کار نوکیا به جای کشیده شده که هواوی برای تصاحب آن خیز برداشته است. مدیرعامل هواوی معتقد است که اگر نوکیا، استفاده انحصاری از ویندوز فون را کنار بگذارد، دو شرکت می‌توانند به یکدیگر ملحق شده یا هواوی سهام نوکیا را به طور کامل بخرد.
تبلیغات

ریچارد یو، مدیرعامل هواوی به فاینشان تایمز گفته که اگر نوکیا مایل باشد، آنها حاضرند تا دو شرکت را با یکدیگر یکی کرده و یا حتی نسبت به خرید نوکیا اقدام کنند.

اما تنها موردی که باعث شده تا هواوی نسبت به خرید نوکیا مردد شود، استفاده انحصاری آنها از پلتفرم ویندوز فون مایکروسافت است. آقای یو معتقد است که ویندوز فون هنوز سیستم عامل ریسکی است و سهم بازار بسیار کمی دارد و از طرفی رشد آن طی 8 ماه اخیر، پس از راه اندازی ویندوز فون 8 قابل قبول نبوده است.

او در ادامه گفت:

پیش بینی آینده ویندوز فون و موفقیت آن کار دشواری است. این سیستم عامل سهم بازار بسیار کوچکی دارد،  اما با این وجود باز هم مایکروسافت بابت گواهی استفاده از ویندوز فون، از تولیدکنندگان موبایل پول می‌گیرد و این در حالی است که اندروید، سیستم عامل رقیب با اکوسیستم قوی‌تر، مجانی است.

استفن الوپ، مدیرعامل نوکیا بارها تقاضای سهام داران نوکیا مبنی بر لغو استفاده انحصاری از ویندوز فون را رد کرده است، او حتی به صحبت اخیر یکی از سهام داران اصلی نوکیا که اذعان داشت «شرکت با سیاست‌های الوپ میسر جهنم را طی می‌کند» توجه نکرد. به اعتقاد مدیرعامل نوکیا، ویندوز فون بهترین ابزار نوکیا برای متمایز نمودن خود با رقبا است.

نظر شما در این باره چیست؟ آیا استفاده انحصاری از ویندوز فون برای نوکیا مفید است؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات