4 راز مهم در طراحی و ساخت مک پرو 2013

چهارشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۲ - ۲۲:۴۹
مطالعه 2 دقیقه
همراه شما در زومیت، معرفی مک پرو جدید با ظاهری منحصر بفرد را در کنفرانس سالانه توسعه دهندگان اپل شاهد بودیم و دیدیم که چگونه همگان با مشاهده طراحی جدید و استوانه‌ای شکل غافل‌گیر شدند. اما واقعا چرا باید شکل بدنه و طراحی مک پرو 2013 بدین گونه بوده و راز نهان در پس ایده‌ی ساخت آن چه بوده است؟ در این مطلب از زومیت به بررسی این مساله و چند نکته‌ی جالب دیگر درباره‌ی جدید ترین ابرقهرمان  اپل می‌پردازیم.
تبلیغات

تجهیرات پنهان در درون، موجب پدید آمدن ظاهری گرد شده

باید نکته‌ای را از میان سخنان فیل شیلر بیاد بیاوریم که توضیح می‌دهد چرا مک پرو جدید با ظاهری گرد ساخته شده است. در حقیقت، یک هسته‌ی حرارتی منشور شکل در داخل این دستگاه تعبیه شده که با به وجود آوردن تعداد زیادی از خروجی‌های هوا و محفظه‌های ویژه‌ی تبادل گرمایی، عمل انتقال حرارت تولید شده توسط پردازنده‌ی 12 هسته‌ای زنون و دو کارت گرافیک پرقدرت را انجام می‌دهد. هوا به وسیله‌ی یک فن در بالای این دستگاه از فضای مثلثی شکل  میان استوانه که کانون حرارت است، مکیده شده و پس از جذب گرمای اضافی،  آن را از بالای دستگاه خارج می‌کند.

هوای گرم از بالای دستگاه خارج می‌شود

بررسی تلفن هوشمند Xperia M2 Aqua سونی

در زیر پوشش بالایی دستگاه، یک فن نسبتا صامت و قدرتمند قرار گرفته است که هوای وارد شده به دستگاه از قسمت تحتانی را خارج می‌کند. مهندسی ساخت این فن سبب گردیده که صدای تولید شده‌ی بسیار کمی را شاهد باشیم و شکل قرار گیری پره‌ها و فاصله‌ی اندکشان، از مک‌بوک پرو رتینا اقتباس شده است. این پره‌ها هوای ورودی را از محفظه‌های گرمایی و از میان قطعات مولد گرما، عبور داده و با سرعتی مناسب از دستگاه خارج می‌سازد.

از جنس آلومینیوم و نه پلاستیک

پوشش اطراف دستگاه که شکلی استوانه مانند دارد، نه از جنس پلاستیک، بلکه ساخته شده از آلومینیوم پولیش شده است که با رنگ مشکی و ظاهر درخشان خود، بسیار جذاب به نظر می‌رسد. سطح آن کاملا صیقلی بوده، بسیار سبک است و دریچه‌ی بالایی آن به سادگی از جای خود خارج می‌شود.

دسترسی آسان به داخل دستگاه؛ بدون نیاز به مبدل‌های انرژی

بدنه‌ی مک پرو 2013 بسیار هوشمندانه طراحی شده و به آسانی می‌توان با استفاده از چند گیره‌ی قرار گرفته در نقاطی خاص، درب آن را باز نموده و به تعمیر دستگاه یا تعویض قطعات آن پرداخت. اسلات‌های حافظه‌ی رم دستگاه دم دست شما قرار دارند و برای اتصال دستگاه به پریز، به هیچ آداپتور یا مبدل دیگری نیاز نخواهید داشت، چرا که همه‌ی موارد لازم در داخل آن قرار گرفته‌اند.

هنوز صحبتی از قیمت و زمان ورود مک پرو جدید به بازار مطرح نشده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات