شاتر: برندگان مسابقه عکاسی سونی در سال 2013

سه‌شنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۲ - ۲۳:۰۰
مطالعه 6 دقیقه
بـرنـدگـان مسـابقـه عـکـاسی سـونی در سـال ۲۰۱۳ معرفی شدند و در این رقابت عکاس نروژی، Andrea Gjestvang، به خاطر مجموعه عکس‌هایش از بازماندگان کشتار نروژ، به عنوان عکاس سال انتخاب شد. در این بخش از «شاتر»، تعدادی از عکس‌های برگزیده در این رقابت به شما تقدیم می‌شوند. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

امسال پیش از ۱۲۲‌هزار عکس از ۱۷۰ کشور به رقابت ارسال شد. عکس‌ها در شش بخش مختلف و در سه دسته حرفه‌ای، آزاد و دانشجویی دسته‌بندی شده و در معرض چشم داوران قرار گرفتند. در ادامه تعدادی از عکس‌ها را مرور خواهیم کرد.

01

یکی از تصاویر مجموعه‌ای به نام «روزی در تاریخ» که توسط Andrea Gjestvang تهیه شده است. این مجموعه شامل پرتره‌هایی از کودکان و نوجوانانی است که از کشتار سال ۲۰۱۱ نروژ جان سالم به در برده‌اند. تصویر بالا متعلق به دختری پانزده سال به نام Ylva Schwenke است که در این حادثه از ناحیه شانه، شکم و هر دو ران مورد اصابت گلوله قرار گرفته و خوشبختانه زنده مانده است.

عکس از Andrea Gjestvang

02

یکی دیگر از تصاویر مجموعه «روزی در تاریخ». تصویر فوق دختری پانزده ساله به نام Iselin Rose Borch را نمایش می‌دهد که در حادثه مذکور با پنهان شدن پشت صخره‌ای در نزدیکی ایستگاه پمپاژ نجات یافته است. Iselin تا مدتها پس از حادثه با مشکل بدخوابی مواجه شده و از کابوس‌های شبانه رنج می‌برده است. مشکلات روحی و روانی پس از این حادثه، خانواده‌اش به این نتیجه رسانده که بهتر است شریکی برای تنهایی‌های دخترشان پیدا کنند. دو شریک جدید Iselin در این تصویر دیده می‌شوند.

عکس از Andrea Gjestvang

03

این تصویر از مجموعه تصاویر المپیک ۲۰۱۲ در لندن است که مسابقه دو ۱۰۰ متر مردان را نمایش می‌دهد. در این تصویر یوسان بولت جامائیکایی رکوردار دو سرعت جهان (دونده میانی تصویر)، از رقیب آمریکایی خود رایان بیلی پیش افتاده است.

عکس از Adam Pretty

04

این تصویر از جشن‌های سنتی سال نو در رومانی، جایزه بهترین عکاس جوان سال را نصیب خالق خود کرد.

عکس از Alecsandra Dragoi

05

عکسی با موضوع شخصیت و جامعه که در آن مردم کره‌شمالی، در سال ۲۰۱۲، سالروز تولد کیم جونگ سونگ، مؤسس کره‌شمالی و پدر کیم جونگ ایل، رهبر فقید این کشور را جشن گرفتند. کره‌شمالی به واسطه برخورداری از سیاست‌های خاص، به کشوری تقریباً توسعه‌نیافته تبدیل شده که اطلاعات زیادی از درون جامعه آن به بیرون منتشر نمی‌شود. در این تصویر، دانش‌آموزان و یک سرباز در مراسم رسمی، جشن زادروز کیم جونگ سونگ دیده می‌شوند.

عکس از Ilya Pitalev

06

تصویر دیگری از کره‌شمالی که در آن مردم و سربازان در استادیوم کیم‌ جونگ سونگ دیده می‌شوند.

عکس از Ilya Pitalev

07

مترهورن (Matterhorn) در ماه کامل. تصویر برنده در بخش چشم‌انداز. تصویری از کوه مترهورن، یکی از کوه‌های بلند رشته‌کوه آلپ در مرز سوئیس و ایتالیا. عکسی که تحقق آرزوی دوران جوانی عکاس برای صعود به این کوه را به تصویر می‌کشد.

عکس از Nenad Saljic

08

تصویری از مجموعه تصاویر کمپین Honkey Kong، کمپین تبلیغاتی برند اسنیکر. این عکس در یک ساختمان دو طبقه در هنگ کنگ و از فراز یک آسمانخراش گرفته شده است. برای اینکه تصویر نهایی به صورت تخت (Flat) به نظر برسد، از لنز Telephoto برای عکسبرداری استفاده شده است.

عکس از Christian Aslund

09

عکس برنده با موضوع مشکلات دنیای معاصر و زندانیان آمریکای جنوبی. عکاس این مجموعه ۱۰ سال در حال سفر در کشورهای آمریکای جنوبی بوده است. این تصویر، کلوزآپی از دو زندانی در یکی از خشن‌ترین زندان‌های ونزوئلا در نزدیکی کاراکاس است.

عکس از Valeio Bispuri

بررسی تلفن هوشمند Xperia M2 Aqua سونی

تصویری دیگر با موضوع مشکلات دنیای معاصر و زندانیان آمریکای جنوبی که تعدادی از زندانیان هم‌بند در سانتیاگو، پایتخت شیلی را نمایش می‌دهد.

عکس از Valeio Bispuri

بررسی تلفن هوشمند Xperia M2 Aqua سونی

عکسی با موضوع مد و زیبایی. تصویر در جزیره i-D و در حوالی دریاچه یخ‌زده Vatnajokull در ساحل شرقی کشور ایسلند گرفته شده است.

عکس از Klaus Thymann

بررسی تلفن هوشمند Xperia M2 Aqua سونی

تصویر و عکاس برگزیده سال در بخش دانشجویی.

عکس از Natalia Wiernik

بررسی تلفن هوشمند Xperia M2 Aqua سونی

تصویری از یک کلیسا در اتیوپی. باریکه‌های نور با عبور از پنجره صلیبی شکل کلیسا، مسیر عبور زائران را روشن می‌کنند.

عکس از Gali Tiboon

بررسی تلفن هوشمند Xperia M2 Aqua سونی

تصویر برگزیده در بخش آزاد. بانویی ایستاده در توفان.

عکس از Hoang Hiep Nguyen

امیدوارم از این بخش لذت برده باشید. نظرات خود را درباره این تصاویر و مجموعه «شاتر» با ما در میان بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات