تلفن Ascend P6 هواوی رسما معرفی شد: بدنه فوق‌العاده باریک، دوربین جلو 5 مگاپیکسل! صفحه نمایش 4.7 اینچ و پردازنده 4 هسته‌ای

سه‌شنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۲ - ۲۰:۰۹
مطالعه 4 دقیقه
امروز هواوی در کنفرانس ویژه خبری خود در لندن از پرچم‌دار جدیدی اندرویدیش با نام Ascend P6 پرده برداری کرد، تلفن فوق‌العاده باریکی که تنها 6.18 میلی‌متر ضخامت دارد. این تلفن مجهز به صفحه نمایش 4.7 اینچ 720p و پردازنده 4 هسته‌ای 1.5 گیگاهرتز است. در ادامه مطلب نگاه دقیق‌تر به مشخصات فنی و تصاویر این تلفن خواهیم انداخت.
تبلیغات

P6 تنها 6.18 میلی‌متر ضخامت دارد این بدین معناست که چینی‌ها توانسته‌اند محصولی باریک‌تر از آیفون 5 و گلکسی اس 4 تولید کنند. هواوی این تلفن را باریک‌ترین تلفن هوشمند دنیا دانسته و از آن به عنوان دستاوردی بزرگ در دنیای فناوری یاد کرده است. P6 نه تنها باریک است بلکه سبک نیز می‌باشد. این تلفن تنها 120 گرم وزن دارد یعنی 10 گرم سبک‌تر از گلکسی اس 4 سامسونگ.

از نظر قطعات داخلی، Ascend P6 شبیه به نکسوس 4 گوگل است. این تلفن مجهز به صفحه نمایش 4.7 اینچ با رزولوشن 1280 در 720 پیکسل از نوع LCD است و صفحه لمسی آن نیز به لطف فناوری in-Cell با صفحه نمایش یکپارچه شده است. این تلفن همچنین دارای پردازنده 4 هسته‌ای 1.4 گیگاهرتز، 2 گیگابایت حافظه رم و باتری 2,000 میلی‌آمپر ساعتی است.

Ascend P6 دارای 8 گیگابایت حافظه ذخیره سازی داخلی است، اما خوشبختانه درگاه میکرو SD برای افزایش حجم حافظه از طریق کارت حافظه SD برای آن در نظر گرفته شده است.

اگر بخواهیم P6 را با محصولات پیش از این ساخت هواوی مقایسه کنیم بدون شک می‌توان آن را یک گام بزرگ رو به جلو از نظر طراحی و کیفیت ساخت دانست. این تلفن در رنگ‌های سفید، مشکی و صورتی روانه بازار خواهد شد. هرچند این تلفن از جنس پلاستیک ساخته شده، اما حس یک کالای ارزان و بی‌کیفیت را به کاربر منتقل نمی‌کند. لبه‌های تلفن از جنس آلومینیوم ساخته شده‌اند تا هم به دوام و زیبایی تلفن بیفزایند و هم نقش آنتن دستگاه را ایفا کند.

نکته عجیب در طراحی P6 آن است که اگرچه لبه بالای دستگاه مسطح و غیرمنحنی شکل اما لبه پایین آن انحنا دارد. بسیاری از افرادی که شانس کار کردن با این تلفن را در کنفرانس امروز هواوی در لندن داشته‌اند، این زبان طراحی را عجیب و بعضا نه چندان جذاب توصیف کرده‌اند.

Ascend P6

صفحه نمایش 4.7 اینچ P6 از کیفیت مطلوبی برخوردار است و به نظر می‌رسد هیچ تفاوتی با نکسوس 4 گوگل نمی‌کند.

هواوی در کنفرانس معرفی این تلفن تمرکز ویژه‌ای بر قابلیت عکس برداری آن داشت. P6 مجهز به یک دوربین 8 مگاپیکسل در پشت است و لنز آن نیز از F/2.0 بهره می‌برد. این لنز باعث شده تا دوربین P6 بتواند از فاصله 4 سانتی‌متری، عکس‌های مایکرو بگیرد. اما این همه ماجرا نیست، کمپانی چینی سازنده P6 از یک دوربین 5 مگاپیکسل باکیفیت در قسمت جلوی تلفن استفاده نموده که تقریبا در بین پرچمداران دنیا بی‌رقیب است. به این ترتیب P6 برای عکس برداری پرتره فوق‌العاده خوب عمل می‌کند. هواوی علاوه بر این از فناوری نرم افزاری خاصی به نام Auto Face Enhancement در این تلفن بهره برده که تصاویر پرتره را از نظر کیفی ارتقاء می‌دهد.

نرم افزار دوربین هواوی نیز به نظر جذاب می‌رسد و برای دسترسی به منوها یک اسلایدر زیبا به کار گرفته شده است. وب سایت ورج شانس این را داشته تا چند عکس با دوربین پشت و جلوی P6 بیاندازد و کیفیت عکس برداری آن را قابل قبول توصیف کرده است.

هواوی از رابط کاربری Emotion UI در کنار اندروید 4.2.2 در این تلفن بهره برده که به اعتقاد خبرنگران سنگین و نه چندان زیبا است. به اعتقاد آنها در این رابط کاربری از افکت‌های سنگین و غیر جذاب استفاده شده که چینی‌ها در بکار گیری آنها معروف هستند.

Ascend P6

هواوی تلفن P6 را با قیمت حدود 449 یورو معادل 600 دلار روانه بازار اروپا می‌کند و کمی بعد، آن را در 100 کشور مختلف دنیا عرضه خواهد کرد.

نظر شما در رابطه با P6 هواوی چیست

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات