مراسم ویژه ورود مادربردهای Z87 ایسوس به بازار ایران

سه‌شنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۸
مطالعه 9 دقیقه
شب گذشته ایسوس طی یک مراسم ویژه از سری جدید مادربردهای این شرکت پرده برداشت و وعده داد که این مادربردها از هفته آینده روانه بازار کشور خواهند شد. در این مراسم که با حضور اصحاب رسانه و توزیع کنندگان اصلی ایسوس در هتل فردوسی تهران برگزار شد، تمام مادربردهای جدید ایسوس و فناوری‌های بکار رفته در آن‌ها معرفی گردیدند.
تبلیغات

مدیر فروش مادربردهای ایسوس آغازگر مراسم شب گذشته بود و در پرزنتیشن خود نگاهی کلی به سری‌های مختلف مادربردهای ایسوس داشت. او در خلال معرفی کلی محصولات جدید ایسوس به سهم بازار این شرکت در کشور نیز اشاره کرد و گفت که ایسوس رتبه 1 را در بازار مادربرد ایران دارد. او گفت از سال 1989 شرکت ایسوس بیش از 420 میلیون مادربرد تولید و وارد بازار کرده که اگر این مادربردها را در کنار یکدیگر قرار دهیم، می‌توان زنجیری به اندازی بیش از سه برابر دور زمین ایجاد کرد.

asus z87 zoomit

پس از او آقای مجید کشاور، مدیر روابط عمومی این شرکت نسبت به معرفی کامل مادربردهای جدید سری 8 ایسوس پرداخت مادربردهایی که همگی مبتنی بر تراشه جدید Z87 اینتل و سوکت LGA 1150 بودند.

از جمله ویژگی‌های اصلی مادربردهای مبتنی بر تراشه Z87 می‌توان به پشتیبانی از پردازنده‌های Haswell اینتل، خروجی تا سقف سه نمایشگر بدون نیاز به کارت گرافیک مستقل، پشتیبانی از 6 درگاه 6 گیگابیت در ثانیه SATA و همچنین پشتیبانی از فناوری ذخیره‌سازی Rapid Storage اینتل اشاره کرد.

مجید کشاور، از جمله قابلیت‌های عمومی و برجسته مادربردهای Z87 ایسوس را در پشتیبانی از بلوتوث 4، شبکه وای فای 2 بانده سریع 802.11ac، قابلیت Wi-Fi Go برای ارتباط بی‌سیم ابزارهای مختلف با کامپیوتر، NFC Express برای اتصال امن بین ابزارهای موبایل با کامپیوتر و همچنین رابط کاربری جدید بایوس UEFI دانست.

asus z87 zoomit 2

همان‌طورکه پیش‌تر اشاره کردیم در مادربردهای جدید مبتنی بر تراشه Z87 اینتل سوکت اصلی CPU از 1155 نسل قبلی به 1150 تغییر کرده و این بدین معنا است که فن‌های قدیمی نیز روی مادربردهای جدید قابل استفاده نخواهند بود. ازآنجاکه برخی از کاربران حرفه‌اتی نسبت به خرید فن‌های گران‌قیمت اقدام کرده‌اند، ایسوس یک قابلیت انحصاری را در مادر بوردهای سری جدید خود اضافه کرده تا کاربر بتواند از خنک‌کننده‌های قدیمی روی این سوکت جدید استفاده کند.

اما یکی از مهم ترین ویژگی‌های مادر بورد های جدید ایسوس بهره‌مندی از سیستم هوشمند مدیریت توان و بهینه‌سازی مادر بورد با نام Dual Intelligent Processors 4 است. ایسوس در قلب این ویژگی از 4 اهرم کلیدی استفاده کرده است که آن را به چهار – راه بهبود کارایی تشبیه کرده است. اولین اهرم TPU نام دارد که در واقع این قابلیت چند سالی است مادر بورد های ایسوس از آن بهره می‌برند و با معرفی هر نسل و با توجه به ویژگی ها جدید آن ،TPU نیز ارتقا یافته است و در واقع وظیفه افزایش کارایی پردازنده و پردازنده گرافیکی است. دومین اهرم EPU نما دارد که این قابلیت نیز در گذشته در مادر بورد های ایسوس استفاده شده و با توجه به هر نسل نیز قابلیت های EPU تغییر می یابد و در واقع وظیفه آن بهینه‌سازی مصرف انرژی است.

asus z87 zoomit 3

اما سومین اهرم DIGI+ Power نام دارد و وظیفه آن برق رسانی دقیق به قطعات حیاتی مادر بورد مانند پردازنده ،حافظه ،چیپ ست و غیره است و چهارمین اهرم Fan Xpert 2 نما دارد که در واقع نسخه جدید نسل اول این ویژگی است. وظیفه Fan Xpert 2 مدیریت فن های موجود در سیستم است و کاربر به واسطه آن می‌تواند در هر لحظه بر فعالیت فن‌های سیستم نظارت کند.

asus z87 zoomit 4

فناوری NFC در مدت کوتاهی که از عمر آن می‌گذرد، به‌شدت در حال توسعه در بین دستگاه‌های هوشمند است. به‌طوری‌که اغلب دستگاه‌های هوشمند جدید مجهز به این فناوری است. در واقع NFC تعریف جدید ارتباط بین دو دستگاه به صورت بی‌سیم است که از مزایای بسیار مانند سرعت انتقال اطلاعات بسیار زیاد ،امنیت بالا و امکان توسعه هوشمند آن برخوردار است. ایسوس نیز به اهمیت این موضوع پی برده و روی مدل‌های جدید خود از NFC استفاده کرده است. به وسیله این فناوری کاربران می‌توانند به‌راحتی و با دستگاه‌های هوشمند خود که مجهز به این فناوری است مضامین چندرسانه‌ای خود را به اشتراک بگذارند و همچنین از قابلیت همگام‌سازی مابین دو دستگاه بهره ببرند. برای این منظور فقط کافی است دستگاه خود را روی NFC ایسوس قرار دهند. توجه داشته باشید که NFC ازطریق یک وسیله جانبی به سیستم اضافه می‌شود. این وسیله که به همراه برخی از مادربردهای جدید Z87 نیز ارائه می‌شود ازطریق پورت USB به سیستم متصل می‌گردد.

asus z87 zoomit 5

از دیگر ویژگی‌های این سری از مادربرد ها ایسوس بهره‌مندی از نسخه کامل شده Wi-Fi Go! است. به واسطه این فناوری کاربران می‌توانند از ویژگی‌های برتر و نهفته شبکه بی‌سیم بهره برند. به‌طور مثال می‌توانند رایانه خود را از راه دور کنترل نمایند و دستگاه خود را به یک روتر بی‌سیم تبدیل کنند یا محتوای چندرسانه‌ای باکیفیت HD را تحت شبکه مشاهده کند و همچنین فایل‌های خود را به اشتراک بگذارند. اما این ویژگی به‌طور کامل به سرویس محبوب Cloud سازگار است به‌طوری‌که شما می‌توانید به سرویس‌های محبوبی مانند ASUS Web Storage ، Google Drive و Dropbox به‌طور مستقیم دسترسی داشته باشید. یکی از نکات هیجان‌انگیز که ایسوس به صورت انحصاری آن را معرفی کرده است کنترل کامل رایانه به وسیله تبلت یا موبایل است و در واقع شما می‌توانید به جای موس و حتی گیم پد از دستگاه‌های هوشمند استفاده کنید. در ضمن شما می‌توانید از گوشی هوشمند خود به‌عنوان میکروفون دستگاه استفاده کنید. به همه ویژگی باید بهره‌مندی از استاندارد پر سرعت 802.11 ac را نیز اضافه نمود.

asus z87 zoomit 6

BIOS مادربرد ها چند سالی است که متحول شده‌اند و دیگر خبری از آن محیط سبز رنگ یا آبی رنگ نیست و کاربران می‌توانند دیگر حتی با موس نیز در این محیط کار کنند. اما ایسوس نسخه جدیدی از UEFI بایوس را معرفی کرده است که از امکانات قابل‌توجهی برخوردار است. به‌طور مثال کاربر به‌راحتی می‌تواند تغییرات زمان و تاریخ را اعمال کند. به پروفایل ها مختلف فن دسترسی داشته باشد و آن را اعمال کند. حتی می‌تواند لیست تنظیمات مورد علاقه خود را ایجاد کند. به‌طور مثال در هر منو تنظیمات مورد علاقه خود را انتخاب کند و در یک صفحه به همه این تنظیمات دسترسی داشته باشد. حتی می‌تواند برای هر تنظیم یک Shortcut ساخته و به آن سریع‌تر از پیش دسترسی داشته باشد. اما یکی از نکات بسیار جالب و درعین‌حال حرفه‌ای در مورد این بایاس امکانات گذاشتن Quick Note روی بایاس است. بدین ترتیب کاربران می‌توانند نکات مورد نظر در مورد نسخه بایاس را یادداشت کرده و حتی ایده‌های خود را در این زمینه برای ASUS ارسال نمایند.

asus z87 zoomit 7

ایسوس در زمینه‌های مختلف و برای هر قشری یک خانواده مادربرد تولید کرده است. یکی از این سری‌ها که مدت زیادی از عمر آن نمی‌گذرد خانواده محصولات TUF است. این عبارت که مخفف جمله The Ultimate Force است، بیانگر یک محصول بسیار حرفه‌ای و مقاوم دربرابر شرایط خاص است که برای این منظور تمامی استانداردهای نظامی را پشت سر گذاشته است و از این جهت این مادربرد را نیز یک محصول نظامی می‌نامند. اولین محصول این خانواده مادربرد SABERTOOTH Z87 است که چندی پیش توضحیات کامل در مورد آن را در نگاه نزدیک زومیت مشاهده کردید. اولین ویژگی جدید این مادربرد که آن را مدل‌های پیشین خود متفاوت می‌کند TUF FOTIFIER است. این ویژگی در واقع یک صفحه مقاوم است که در پشت مادربرد نصب‌شده و باعث خواهد شد تا در اثر نصب قطعات سنگین مانند کارت‌های گرافیک حرفه‌ای سیستم‌های خنک‌کننده حرفه‌ای و دیگر قطعات ،مادربرد دچار مشکل نشده و تغییر شکل ندهد و همچنین باعث دفع سریع‌تر حرارت نیز می‌شود. اما سیستم خنک‌کننده مادربرد های سری TUF همیشه قاب توجه افراد حرفه‌ای و حتی کاربران معمولی بوده است. استفاده از مواد خاص مانند سرامیک و پوشش‌های خاص روی مادربرد از جمله ویژگی‌های خنک‌کننده سری TUF است. این مادربرد نیز از ویژگی‌های متفاوت با سری پیشین خود بهره می‌برد. به‌طور مثال Thermal Armor Tech استفاده‌شده در این سری نسبت به گذشته بهبود یافته و مناطق بیشتری از مادربرد را خنک می‌کند. همچنین فناوری Thermal Radar 2 ابزاری است که کاربران به واسطه آن می‌توانند دمای تمامی قسمت‌های کیس خود را کنترل نمایند. اما امسال یک عضو جدید به سری TUF اضافه شده است.GRYPHON در واقع نسخه کوچک‌شده SABERTOOTH است و از استاندارد mATX بهره می‌برد. این مادربرد از اکثر ویژگی‌های برادر بزرگ‌تر خود بهره می‌برد و فقط سپر خنک‌کننده آن که با نام ARMOR KIT عرضه می‌شود را می‌توان جداگانه تهیه کرد. از ویژگی‌های ARMOR KIT می‌توان به تنوع آن در رنگ‌های مختلف و شکل‌های متفاوت اشاره کرد.

اما ایسوس یکی از پیشگامان محصولات خانواده Gaming و Overclocking در جهان است. به‌طوری‌که برای هر رده یک محصول خاص و متفاوت را عرضه کرده است. کاربران با شنیدن نام ROG ناخدا گاه به یاد محصولات مخصوص ایسوس در این زمینه می‌افتند. سری Maximus VI جدیدترین مادربرد های سری ROG است که به آن یک مدل جدید نیز اضافه شده است. مادربرد Maximus VI HERO محصول جدید است که ایسوس برای اولین بار آن را عرضه کرده است. به گفته ایسوس این مادربرد فقط و فقط مخصوص خوره‌های بازی است و کاربران به واسطه آن می‌توانند همیشه در بازی‌های رایانه‌ای پیروز باشند. در ادامه نیز مادربرد های Extreme/Formula و Gene نیز معرفی‌شده‌اند. اما ایسوس برای این مادربرد ها تجهیزات جالبی تولید کرده است. M.2 SSD همان‌طور که از نامش پیدا است یک کارت SSD با سرعت بسیار بالا است که روی مادربرد نصب می‌شود و نکته جالب در مورد آن پورت مخصوص ایسوس در این زمینه است که باعث خواهد شد تا هیچ‌کدام از شکاف‌های PCI-E اشغال نشود. همچنین روی این کارت سوکت جدید M.2 (NGFF) Socket 2 قرار دارد که در واقع نسل جدید سو کت‌های است که کاربر می‌توانند بدان انواع کارت‌های توسعه مانند تجهیزاتی که از mPCIe و mSATA بهره می‌برند، را روی این کارت نصب نمایند. علاوه بر این ایسوس یک کارت دیگر با استاندارد mPCIe عرضه کرده است که از چیپ شبکه 802.11 ac و Bluetooth 4.0 بهره می‌برد. همچنین مدار برق‌رسانی EXTREME DIGI+ III با بهره‌گیری از قطعات بسیار باکیفیت تضمین‌کننده فعالیت بدون مشکل این سری از مادربرد های ایسوس است.ASUS همیشه در زمینه اورکلاینگ به‌عنوان یک شرکت خلاق شناخته می‌شود. برای مثال این شرکت در سال‌های گذشته ابزار مخصوصی را برای این منظور در مادربرد های خود در نظر گرفته است. اما جدیدترین ابزار این شرکت در این زمینه OC PANEL نام دارد و از دو بخش تشکیل شده است. بخش اول EXTREME MODE نام دارد و به صورت یک کنترل از راه دور با قابلیت نمایش اطلاعات مختلف از وضعیت سیستم و دکمه‌های مختلف برای انجام عملیات اورکلاینگ برخوردار است. قسمت دوم NORMAL MODE نام دارد و به ابعاد یک درایو نوری است که روی کیس نصب‌شده و از امکانات محدود تری نسبت به مود قبلی بهره می‌برد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات