1080p دیگر کافی به نظر نمی‌رسد: تلفن‌های هوشمند پرچمدار سال 2014 احتمالا به صفحات نمایش 6 اینچی 1600 در 2560 پیکسل تجهیز خواهند شد

دوشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۲ - ۲۳:۴۸
مطالعه 2 دقیقه
صنعت ساخت تلفن‌های همراه هوشمند دیگر به صفحات نمایش 1080p اکتفا نخواهد کرد. این احتمال می‌رود تا سال دیگر بسیاری از تلفن‌های همراه هوشمند به صفحات نمایش با رزولوشن 1600 در 2560 پیکسل تجهیز شوند. این صفحات نمایش جدید قرار است در فبلت‌های 6 اینچی مورد استفاده قرار گیرند؛ دستگاه‌هایی که استفاده از آن‌ها احتمالا در آینده نزدیک بسیار رایج خواهد شد.
تبلیغات

رزولوشن 1600 در 2560 پیکسل برای گیک‌ها مترادف با WQXGA خواهد بود، و این بدان معنی است که رزولوشن گجت‌هایی که سال آینده عرضه می‌شوند احتمالا بیشتر از آیپد اپل خواهد بود.

با تراکم 500 پیکسل در هر اینچ، ما شاهد متون بسیار واضح و تصاویری شفاف‌تر خواهیم بود.

مبحث استفاده از این مدل صفحات نمایش از سال 2011 مطرح شد؛ درست هنگامی که توشیبا اعلام کرد که توانسته صفحه نمایشی از نوع LCD و با بیشترین تراکم پیکسل تا آن زمان را طراحی کرده و بسازد. چند ماه پس از آن و در اواخر همان سال، کمپانی‌های Japan Display و شارپ از صفحات نمایش ساخت خود که از نوع 1600p بودند، بهره برداری کردند.

اگر بخواهیم در زمینه طراحی موبایل، سریع ترین بخش از لحاظ فنی و تکنولوژی را معرفی نماییم قطعا صنعت تولید صفحات نمایش پیشتاز بی چون و چرای این عرصه هستند. چند سال پیش اپل با قرار دادن صفحات نمایش رتینا بر روی آیفون 4 خود همگان را شیفته کیفیت تصویر این صفحه نمایش جدید کرد و بلافاصله بعد از آن، کمپانی‌های تولیدکننده گوشی‌های هوشمند مبتنی بر اندروید نیز شروع به ساخت محصولات خود با صفحات نمایش 720p نمودند. اما اکنون می‌توانید گوشی‌های 1080p از نوع چهار هسته‌ای را با قیمت تنها 200 دلار تهیه کنید! این خود به تنهایی گویای این است که این صنعت با چه سرعتی در حال پیشرفت است.

استفاده از صفحات نمایش با تراکم 500 پیکسل غیر منطقی به نظر می‌رسد، زیرا به عقیده بسیاری از کارشناسان چشم انسان قدرت تشخیص تفاوت بین 1080p و 720p از یک فاصله عادی را ندارد. به هر حال هیچ کس نمی‌تواند جلوی پیشرفت سرسام آور تکنولوژی را بگیرد و همه ما به ناچار مجبور خواهیم بود در آینده‌ای نزدیک از گجت‌های دارای صفحات نمایش با رزولوشن بیشتر استفاده نماییم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات