کینکت چطور کار می‌کند و چگونه کنترل اتاق نشیمن شما را در دست خواهد گرفت

دوشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۲ - ۲۲:۴۸
مطالعه 2 دقیقه
به نظر می‌رسد که این‌بار، مایکروسافت تمام تلاش خود را به کار گرفته تا ایکس‌باکس جدید را به محوری‌ترین ابزار سرگرمی اتاق‌های نشیمن و مرکز فرماندهی دستگاه‌های دیگر تبدیل کند. پیشنهاد می‌کنم که اظهارات مایک وایتن در ادامه مطلب را از دست ندهید.
تبلیغات

بنابر سخنان مارک وایتن، کینکت جدید از یک گسیل‌گر امواج الکترومغناطیسی بهره می‌برد که قادر است با ارسال سیگنال‌های اینفرارد، تمامی وسایل سرگرمی دیجیتالی موجود در منزل‌تان را تحت کنترل خویش درآورد.

وی در این باره می‌گوید:

کینکت در مدیریت انرژی و استفاده به‌جا و مفید از این نوع انرژی بسیار توانمند است. اگر از نزدیک به پنل جلویی آن نگاه کنید، سه لنز با ته‌رنگ سرخ را مشاهده خواهید کرد که برای گسیل پرتوهای فروسرخ مورد استفاده قرار خواهند گرفت. امواج ارسال شده از هر جهت پیش خواهند رفت و به سادگی، امکان کنترل وسایل الکترونیکی موجود در اتاق نشیمن را فراهم می‌آورند. همان‌طور که می‌دانید، امروزه اغلب وسایل دیجیتال از جمله تلویزیون‌های HD از چنین امواجی برای دریافت دستورات استفاده می‌کنند. سیستم سینمای خانگی، انواع استریم کننده‌های صوت و تصویر، گیرنده‌های دیجیتال و ... نیز از کینکت جدید فرمان‌برداری خواهند کرد.

اما آیا کسانی که وسایل سرگرمی خود را در اتاق‌های مجزا، محفظه‌های مخصوص و ... نگه‌داری می‌کنند نیز می‌توانند از ایکس‌باکس خود به عنوان کنترل کننده‌ی مرکزی استفاده کنند؟ قطعا بله؛ با اتصال یک گسیل‌گر کابلی مجزا به ایکس‌باکس، این امکان نیز فراهم خواهد شد.

به گفته‌ی آقای وایتن، کینکت جدید نه‌تنها موجب دگرگونی صنعت بازی می‌شود، بلکه شیوه‌ی جدیدی را برای اداره‌ی گجت‌های خانگی پایه‌گذاری خواهد کرد. متاسفانه تاکنون که کسی شانس کار کردن با کینکت جدید را نیافته و جز مشخصات منتشر شده از سوی سازندگان، اطلاعات دیگری در دست نیست. باید تا عرضه رسمی محصول چند ماه صبر کنیم تا بتوانیم به برسی کامل آن بپردازیم.

ایکس‌باکس وان به همراه کینکت و با قیمت 499 دلار، از آبان ماه وارد بازار خواهد شد. پس اتاق نشیمن خود را آماده کنید که مهمان در راه است!

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات