سامسونگ اولین SSD مبتنی بر PCIe را برای اولترابوک‌ها تولید می‌کند

دوشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۹
مطالعه 1 دقیقه
سامسونگ یکی از مطرح‌ترین تولیدکنندگان حافظه در دنیا است و معمولا در زمینه سرعت انتقال اطلاعات، SSDهای رده بالای این شرکت جزو بهترین‌ها هستند. حال این کمپانی کره‌ای قصد دارد سرعت انتقال اطلاعات را در SSDهای جدید خود، باز هم افزایش دهد و در همین راستا نسبت به ساخت حافظه‌های مبتنی بر درگاه PCIe اقدام نموده است.
تبلیغات

حافظه‌های SSD فوق‌العاده سریع هستند و تاثیر محسوسی نیز در سرعت کلی سیستم ایفا می‌کنند. اما تا به امروز این حافظه‌ها از درگاه SATA برای انتقال اطلاعات استفاده می‌کردند و حالا سامسونگ اعلام نموده که تولید انبوه حافظه‌های SSD مبتنی بر درگاه PCIe را آغاز نموده تا سرعت انتقال اطلاعات تا  2.5 برابر نسبت به SSDهای مبتنی بر درگاه SATA افزایش یابد.

این حافظه‌های SSD قرار است در اولترابوک‌های باریک و سبک مورد استفاده قرار گیرند. سرعت انتقال اطلاعات در SSD جدید سامسونگ تا 1.4 گیگابایت در ثانیه خواهد رسید. این بدین معناست که برای انتقال 500 گیگابایت اطلاعات در این SSD تنها 6 دقیقه زمان لازم است!

SSDهای جدید سامسونگ با فرمت M.2 و ظرفیت تا سقف 500 گیگابایت عرضه خواهند شد.

مدل حافظه SSD جدید سامسونگ XP941 است، اما هنوز مشخص نیست کدامیک از تولیدکنندگان لپ‌تاپ مشتری این نوع از حافظه ذخیره سازی خواهند بود.

مک بوک ایر جدید اپل نیز از حافظه SSD جدید PCIe بهره برده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات