تصویر اپلیکیشن‌های جدید ویندوز 8.1 به بیرون درز کرد؛ ایکس‌باکس موزیک کاملا بازطراحی می‌شود

دوشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۰
مطالعه 3 دقیقه
پیش از این، شاهد گزارش‌ها مختلفی از اضافه شدن اپلیکیشن‌های تازه در ویندوز 8.1 بودیم و حالا تصاویر جدیدی از این سیستم‌عامل فاش شده که وجود آن‌ها را تأیید می‌کند. در ویندوز 8.1 نه‌تنها چند اپلیکیشن جدید اضافه می‌شود بلکه برخی از نرم‌افزارهای فعلی شامل ایکس‌باکس-موزیک نیز از نو طراحی شده‌اند.
تبلیغات

چندی پیش شایعاتی در مورد تغییرات ظاهری ویندوز 8.1 منتشر کردیم که بیان‌گر تغییرات ظاهری گسترده‌ در این سیستم‌عامل بودند. حال اکنون با دیدن تصاویر اولیه از این سیستم‌عامل می‌بینیم که نه‌تنها اکثر آن شایعات صحت داشتند، بلکه فروشگاه ویندوز نیز همراه‌با خود سیستم‌عامل دست‌خوش تغییرات شده‌اند. برای نمونه اولین اپلیکیشنی که بسیار تغییر کرده، ایکس ‌باکس موزیک است که کاملا بازطراحی شده است. مایکروسافت در طراحی جدید اپلیکیشن ایکس‌باکس موزیک، آن طراحی کسل کننده قدیمی را کنار گذاشته و در داخل اپلیکیشن دو پنل مجزا قرار داده که یکی مخصوص کتاب‌خانه موزیک شخصی کاربر و دیگری مخصوص جست‌وجو و یافتن موسیقی دلخواه است. جالب نیست؟

زمانی‌که مایکروسافت با عرضه سیستم‌عامل ویندوز 8 خود، طراحی ساده و مدرن جدیدی را وارد فضای تکنولوژی کرد و باعث شد که بسیاری از کمپانی‌های دیگر نیز به سراغ این مدل طراحی بروند، حال قصد دارد تا یک سرویس‌پک یا یک به‌روزرسانی به‌نام ویندوز بلو یا همان ویندوز 8.1 را برای کاربران فعلی ویندوز 8 عرضه کند که شامل طراحی جدید و در راستای همان طراحی قبلی، اما با تغییرات جالب و زیبا است.

windows-8-1

در زیر می‌توانید چند اپلیکیشن که ازلحاظ ظاهری و نیز نحوه انجام وظایف تغییر کرده‌اند را مشاهده کنید:

ماشین حساب

Windows-8.1-apps-4

ضبط صدا

Windows-8.1-apps-1

لحظات فیلم – ویرایش‌گر فیلم کاملا مبتنی بر صفحه لمسی

Windows-8.1-apps-5

لیست خواندنی‌ها

Windows-8.1-apps-6

 تمام نرم‌افزار‌های دیگر نیز به‌صورت طبیعی با صفحه لمسی سازگار هستند، این موضوع را در نظر داشته باشید که نرم‌افزارهای مدرن ویندوز 8 باید جایگزین نمونه‌های فعلی تحت دسکتاپ شوند. فروشگاه جدید ویندوز نیز بسیار خوب طراحی شده و می‌شود گفت که در حالت پرتره بسیار زیبا است و اپلیکیشن‌ها و سرویس‌ها را به زیبایی هرچه تمام‌تر نمایش می‌دهد. البته این زیبایی وقتی که به وسیله تبلت‌های 7 یا 8 اینچی مبتنی بر ویندوز 8 به فروشگاه جدید سر بزنید دو‌چندان می‌شود.

Windows-8.1-apps-7

مایکروسافت قرار است پنجم تیرماه سال جاری و در یک کنفرانس اختصاصی این به‌روزرسانی را به‌طور کامل معرفی کرده و سپس دراختیار کاربران قرار دهد.

به هر حال ما هم مثل شما منتظریم ببینیم که مایکروسافت در ویندوز 8.1 چه تغییراتی اعمال کرده است و آیا این تغییرات منجر به جذب کاربران بیشتر و همچنین جلب رضایت کاربران فعلی خواهد شد یا خیر؟

نظر شما در این مورد چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات