پروژه‌ جدید کیک‌استارتر: کنترل سوسک توسط یک کیت مخصوص و تلفن هوشمند

شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۲ - ۲۱:۰۰
مطالعه 1 دقیقه
کیک‌استارتر، وب سایتی است که با گرمی از استارت آپ‌هایی با ایده‌های نوین و خلاقانه استقبال می‌کند.
تبلیغات

این‌بار پیرو علاقه شدید توسعه دهندگان امروزی به ساخت ربات‌های کوچک و قابل کنترل، مدلی را شاهد هستیم که خرق عادت کرده و خود موجود بینوا را تحت سیطره در می‌آورد. با استفاده از این وسیله‌، می‌توانید توسط آیفون یا آیپاد خود، یک سوسک زنده را کنترل کرده و به حرکت درآورید.

Backyard Brains، گروهی مخترع نوین‌پرداز هستند که RoboRoach را با هدف کمک به درک بیشتر دانش‌آموزان از عملکردهای مغز، طراحی کرده و به مرحله اجرا رسانده‌اند.

شیوه کار بدین صورت است که ابتدا باید کیت مخصوص که شبیه به یک کوله پشتی طراحی شده را بر روی بدن سوسک مورد نظر سوار کرده و الکترودهای دستگاه را بر روی شاخک های حشره راه‌اندازی کنید.

حال می‌‌توانید با استفاده از یک اپلیکیشن مخصوص، به ارسال سیگنال‌های الکتریکی پرداخته و سوسک را برای دقایقی تحت کنترل خود درآورید.

این وسیله از طریق فناوری بلوتوث به ارسال و دریافت سیگنال ها می‌پردازد. در سایت کیک‌استارتر، ویدیوهایی موجود است که چگونگی نصب وسیله، استفاده از اپلیکیشن و بازخورد آن توسط سوسک را نشان می‌دهد.

آن چه حائز توجه است، اشاره گروه به کلمه سایبرگ است که معمولا از به کار رفتن دو عامل انسان و روبات معنا پیدا می‌کند. این پروژه نوپا، می‌تواند شروعی برای اهداف و کاربرد هایی وسیع‌تر باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات