چطور با یافتن پیوست‌های سنگین و حذف ایمیل‌های قدیمی فضای خالی جیمیل را افزایش دهیم

چهارشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
چند روز پیش متوجه شدم که تنها یک گیگابایت از 10 گیگابایت فضای مجانی جیمیل‌ام باقی مانده و به این فکر افتادم که چطور ایمیل‌های قدیمی یا ایمیل‌هایی که حاوی فایل‌های سنگین هستند را پیدا کرده و با حذف آن‌ها، فضای خالی جیمیل را افزایش دهم. من با انجام چند کار ساده توانستم نزدیک به 4 گیگابایت از فضای اشغال شده جیمیل را آزاد کنم، اگر شما هم با چنین موردی رو‌به‌رو شده‌اید، این مقاله آموزشی را مهمان زومیت باشید.
تبلیغات

همان‌طورکه می‌دانید در جیمیل می‌توان نامه‌ها را آرشیو کرد تا از پوشه Inbox خارج شده ولی برای دسترسی بعدی در پوشه All Mail حفظ شود. ازآنجاکه سال‌ها ایمیل‌های خود را ازطریق Outlook چک می‌کردم، تمام نام‌های قبلی نیز در All Mail آرشیو شده بودند، پس ابتدا به این فکر کردم که چطور می‌توانم فایل‌های حجیم را در جیمیل پیدا کنم. با کمی تحقیق، متوجه شدم که تنها کافی است در کادر جستجو از دستور اینچنینی استفاده کنم:

Size:5MB

بدین‌ترتیب تمام ایمیل‌هایی که حجم 5 مگابایت یا بیشتر را داشتند لیست شدند. اما لیست شامل صدها ایمیل مختلف بود که جدا کردن ایمیل‌های غیر ضرروری در آن‌ها مشکل به نظر می‌رسید. پس به این فکر افتادم که چطور می‌توان ایمیل‌های قدیمی را از لیست جدا کرد و مثلا ایمیل‌های سنگین دو سال قبل و قدیمی‌تر از آن را پیدا کرده و حذف کرد. نتیجه کار دستوری شبیه به زیر شد:

Size:5MB before:2011/01/01

بدین‌ترتیب لیست ایمیل‌های پیش از ژوئن 2011 که دارای حجم 5 مگابایت یا بیشتر بودند، نمایش داده شد و براحتی قادر به حذف آن‌ها شدم. اگر سایز نامه‌ها برایتان مهم نیست می‌توانید از دستور before به همراه تاریخ موردنظرتان برای نمایش نامه‌های قدیمی‌تر از تاریخ ذکر شده، استفاده کنید.

با این روش من قادر به خالی کردن 4 گیگابایت از فضای خالی جیمیل خود شدم و امیدوارم این راهنما برای شما دوستان زومیتی نیز مفید بوده باشد. اگر به ترفندهای اینچنینی علاقه‌مند هستید، این مقالات زومیت را از دست ندهید:

  • 10 ترفند جیمیل برای حرفه‌ای‌ها
  • ترفندهایی برای کاربران جیمیل
  • با استفاده از Kloudless فایل‌های پیوست جیمیل را در دراپ‌باکس و باکس ذخیره کنید
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات